هدایت الله جمالی پور روز سه‌شنبه در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان قزوین افزود: کمیته‌ای باید در این استان تشکیل شود که اشتغال را به صورت ویژه رصد کرده و بتواند از تمام ظرفیت‌ها برای کاهش نرخ بیکاری استفاده کند.
وی به نرخ اشتغال شهرستان‌های استان قزوین اشاره کرد و گفت: اینکه رتبه شهر قزوین در تحقق اشتغال نسبت به شهرستان‌های دیگر استان پایین‌تر باشد به هیچ عنوان قابل قبول نیست و باید از ظرفیت‌های این شهر بهتر استفاده کرد.
جمالی پور با بیان اینکه قزوین نیازمند ایجاد طرح جامع اشتغال روستایی است، اظهار داشت: لازم است کمیته‌ای در خصوص اشتغال روستایی در قزوین شکل بگیرد تا بر اساس توانمندی‌های هر منطقه شغل و تولید خاصی را دنبال کرد.

استاندار قزوین تصریح کرد: خیلی از روستاهای این استان در فعالیت مبل سازی به برندهای حرفه‌ای تبدیل شده‌اند و لازم است که برای رونق این نوع توانمندی‌ها با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین دفتر امور روستاها از اعتبارات روستایی استفاده شود.
جمالی پور در ادامه برلزوم جلوگیری از افزایش جمعیت افاغنه در استان قزوین اشاره کرد و گفت: مسوولان مربوطه تلاش کنند تا به منظور حمایت از اشتغال ایرانی‌ها، از اضافه شدن هرگونه جمعیت افاغنه در استان جلوگیری و اگر لازم شد برخورد جدی صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: اینکه به یک تبعه افغانی شغل بدهیم و ایرانی‌ها را بیکار نگهداریم، به هیچ عنوان قابل توجیه نیست و بدون شک منع اشتغال افاغنه می‌تواند نرخ بیکاری را در استان کاهش دهد.

جمالی پور به تسهیلات اشتغال روستایی و مشکلات تضامین بانکی اشاره کرد و گفت: متاسفانه خیلی از اقدامات در استان و حتی کشور به صورت جزیره‌ای عمل می‌شود، به عنوان مثال تسهیلات بانکی در روستاها باید به اشخاصی پرداخت شود که منابع مادی را به بانک برگردانند و تشخیص این موضوع بر عهده مسوولان متولی است.
استاندار قزوین گفت: نباید در حوزه اشتغال روستایی کاری کرد که اعتبارات به جای تولید در روستا به خودرو و مسکن تبدیل شود و این نظارت‌ها باید هرچه جدی‌تر صورت پذیرد.

در این نشست مقرر شد تا بررسی پیرامون موافقت اصولی برای سرمایه‌گذاری در حوزه باغ تالارها برای حریم شهرها  توسط معاونت اقتصادی استانداری بررسی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.