حسن عباس نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سه سال گذشته، هیچ نوع حادثه‌ای مبنی بر درگیری مسلحانه بین شکارچیان غیرمجاز و محیط بانان در قزوین گزارش نشده و آمار استان در این خصوص بسیار مطلوب است. 

وی با بیان اینکه در همین مدت ۲ مورد ضرب و شتم بین محیط بانان و شکارچیان اتفاق افتاده است، گفت: خوشبختانه ماموران یگان حفاظت تمام نکات لازم برای کاهش تنش و درگیری حین انجام ماموریت را رعایت کرده اند.

عباس نژاد به آموزش‌های سلاح، تجهیزات و قانون به کارگیری سلاح هر دوسال یکبار اشاره کرد و تشریح کرد: آموزش باز و بست سلاح سازمانی، قانون به کارگیری سلاح، تجهیزات انفرادی و نحوه بکارگیری سلاح سازمانی و شکاری از عمده مواردی است که به صورت مستمر در کلاس‌های آموزشی به محیط بانان تعلیم داده می‌شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: درحالی که ماموران یگان حفاظت با نیروی انسانی حداقلی از مناطق حفاظت شده و شکار و صید ممنوع استان صیانت می‌کنند، با این حال در تامین برخی ضروریات و تجهیزات ناتوان هستند که باید در این رابطه حمایت‌های لازم از سوی دستگاه‌ها لحاظ شود.

استان قزوین دارای سه منطقه حفاظت شده در باشگل تاکستان، الموت و طارم سفلی و چهار منطقه شکار و صید ممنوع در الموت شرقی، غربی، آوج و دشت الله آباد است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.