فاطمه تیموری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به کمبود پرستار مرد در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان، افزود: جهت رفع این کمبود باید سهمیه دانشگاهی و استخدامی پرستاران مرد را بیشتر کرد چون تقریبا نیمی از بیماران بستری در بیمارستان‌ها را مردان تشکیل می‌دهند.
وی افزود :خوشبختانه در چند سال اخیر تحصیل مردان در رشته پرستاری با اقبال بیشتری همراه بوده است.
تیموری با بیان اینکه مشکلات پرستاران تنها مختص به استان قزوین نیست، تاکید کرد: همه پرستاران کشور تقریبا از مشکلات یکسانی رنج می‌برند به عنوان مثال قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری سال‌هاست که تصویب شده ولی اجرا نمی‌شود و باید در این خصوص اقدام لازم صورت گیرد.
مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قزوین اضافه کرد: البته مشکلات دیگری از قبیل کارانه‌های معوقه و اضافه کاری‌های اجباری نیز بر سر راه این قشر وجود دارد که باید برای حل آنها چاره اندیشی کرد.
وی افزود: کادر پرستاری شامل پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و فوریت پزشکی است که به صورت استخدامی، قراردادی، شرکتی و طرحی در بیمارستان‌ها و پایگاه‌های اورژانس  مشغول فعالیت هستند.
تیموری خاطر نشان کرد: تعداد پرستاران شاغل در بیمارستان‌های استان قزوین بیش از ۲ هزار و ۵۰۰‌ نفر است که از این تعداد یک هزار و ۸۰۰ نفر در مراکز دولتی شاغل هستند.
وی راه‌اندازی واحد مراقبت پرستاری در منزل را از خدمات پرستاری جامعه‌نگر برشمرد و گفت: این طرح در راستای حمایت از بیماران و پیگیری مراقبت‌های بعد از زمان بستری در بیمارستان ابلاغ شده است و همچنین با ساماندهی و نظارت بر مراکز مشاوره و ارایه خدمات پرستاری در منزل، می‌توان خدماتی با کیفیت و تحت پوشش مراکز معتبر و مجاز را با تعرفه‌های مشخص به مردم ارایه کرد.
استان قزوین ۱۵ بیمارستان دانشگاهی، تامین اجتماعی، خصوصی و خیریه و ۲ هزار و ۵۰۰ پرستار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.