فاطمه خمسه روز دوشنبه با اعلام این مطلب افزود: سالانه بیش از ۴ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان قزوین تولید می شود که بخشی از آن در داخل مصرف و مابقی به خارج از استان و سایر کشورها صادر می شود.

وی یادآورشد: صادرات محصولات کشاورزی استان قزوین شامل؛ خشکبار (کشمش ، پسته ، فندق و زغال اخته ) محصولات باغی ، زراعی و لبنیات و مواد پروتئینی  است .

به گفته خمسه برای در دست داشتن بازارهای جهانی باید در صادرات محصولات کشاورزی استانداردهای لازم رعایت شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: صادرات محصولات کشاورزی به‌ عنوان صادرات غیرنفتی می تواند در جذب سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولیدی و همچنین بهره‌وری موثر باشد.

خمسه افزود: با توجه به تحریم های اقتصادی دشمنان ؛ بخش کشاورزی می تواند با تولید محصول و صادرات آن در ایجاد ثبات اقتصاد کشور نقش آفرین باشد.

وی با اشاره به احداث اولین پایانه صادرات محصولات کشاورزی در استان قزوین ؛ ابراز امیدواری کرد که با راه اندازی این پایانه تولید کنندگان و صادر کنندگان این استان بتوانند محصولات مازاد تولید داخل خود را به راحتی به خارج از قزوین صادر کنند.

خمسه، برند سازی محصولات شاخص استان قزوین را لازمه توسعه صادرات برشمرد و گفت : در امر برند سازی محصولات کشاورزی ؛ استانداردهای لازم  لحاظ شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.