علی فرخزاد روز دوشنبه در جلسه پیگیری این مساله که با حضور نمایندگان آب منطقه ای و جهاد کشاورزی استان برگزار شد، افزود:متاسفانه بر اثر سهل‌ انگاری‌های صورت گرفته طی سال‌های گذشته سهم ۲۵ میلیون متر مکعبی استان از آب رودخانه شاهرود به ۱۴ میلیون متر مکعب کاهش یافته است.

وی ادامه داد: علاوه بر پیگیری‌های لازم در خصوص تخصیص کامل این سهمیه، برای تخصیص کنونی آب شاهرود نیز برنامه‌ریزی از سوی دستگاه‌های متولی از جمله امور آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی لازم است.

فرخزاد گفت: پس از انجام برنامه‌ریزی‌ها و کارهای مقدماتی برای تخصیص سهم کنونی، حتما برای بازگرداندن باقی این سهم نیز اقدام خواهیم کرد تا این حق آبه به استان بازگردد.

فرخزاد خاطرنشان کرد: باید جهت انجام اقدامات لازم برای تخصیص سهم کنونی ضرب العجل تعیین شود و پس از بررسی تمام موارد و تشکیل جلسه ای برای بهره برداران اعم از شرکت‌ها و روستاییان تمام شرایط برای ایشان تبیین گردد.

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی نیز ظرف مدت یک ماه نقاط مورد نیاز برای ایستگاه پمپاژ را مشخص کند و اطلاعات کامل را برای صدور مجوز در اختیار شرکت آب منطقه ای استان قرار دهد.

آب شاهرود یکی از منابع مهم تامین کننده آب کشاورزی در استان قزوین است و مسئولان استان بارها در خصوص احداث سد الموت بر روی این رودخانه با مسئولان وزارت نیرو رایزنی کرده‌اند.

رودخانه شاهرود با طول ۱۷۵ کیلومتر از پیوستن آب طالقان‌ رود و الموت رود تشکیل می‌شود.
این رود از طالقان در استان البرز و الموت در استان قزوین عبور کرده و پس از دریافت حدود ۳۵ شاخه فرعی، در محل سد منجیل در استان گیلان به دریاچه سد سفیدرود می‌ریزد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.