خیرالله رحمانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از نظر تعداد ثبت نام درسامانه همگام مسابقات فرهنگی و هنری ، استان قزوین بعد از فارس و آذربایجان شرقی در رتبه سوم کشور قرار دارد.
وی اضافه کرد: این مسابقات در بیش از ۷۱ رشته در شاخه های هنرهای آوایی، نمایشی، تجسمی، ادبی ، پژوهشی ، رسانه و فضای مجازی در چهار سطح مدرسه، منطقه، استان و کشوری برگزار می‌شود.
رحمانی ادامه داد: رقابت‌های مقطع ابتدایی تا همان سطح منطقه‌ای، متوسطه اول تا مرحله قطبی و پیش از کشوری و متوسطه دوم تا مرحله کشوری ادامه می یابد که مرحله کشوری تابستان سال آینده برگزار خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین به فعالیت اردوگاه ملی دانش آموزی شهید بابایی در یانس آباد آبیک و ظرفیت‌های آن برای برپایی برنامه های فرهنگی و ورزشی اشاره کرد و گفت: با نوسازی و بهسازی بسیاری از فضاهای این اردوگاه ، پاییز امسال ۲ هزار دانش آموز از استان های تهران، البرز و قزوین در آن پذیرش شدند که نیمی از آنها اسکان شبانه هم داشتند.
وی با بیان اینکه اردوگاه یانس آباد آمادگی اسکان شبانه ۱۲۰ دانش آموز را دارد گفت: آموزش و پرورش هم  اکنون در حال راه اندازی و آماده سازی سوئیت های ویژه برای میهمانان نوروزی و تابستانی در این اردوگاه است.
رحمانی افزود: اردوگاه یانس آباد با برخورداری از امکانات مختلفی چون سالن کنفرانس، زمین چمن ، سالن ورزشی و سوئیت اقامتی و سایر امکانات می‌تواند پذیرای جلسات، اردوهای خانوادگی و مدرسه‌ای باشد.

استان قزوین با ۶ شهرستان دارای ۱۴ منطقه آموزشی است که ۲۵۰ هزار دانش آموز در آن تحصیل می‌کنند. 

قزوین دارای ۲ اردوگاه دانش آموزی است که شهید بابایی در آبیک و شهید رجایی در تاکستان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.