ابوالفضل یاری روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی الگوی دیده بانی توسعه پایدار استانی که با حضور معاون علمی و فرهنگی اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد،اظهار داشت: امروزه پیاده سازی الگوی توسعه پایدار استانی بیش از پیش احساس می شود.

وی با بیان اینکه موضوع طراحی و استقرار الگوی دیده بانی توسعه پایدار در قزوین از دهه ۸۰ در این استان مطرح بوده است اظهار داشت: سازمان برنامه و بودجه با جدیت به دنبال پیاده سازی و استقرار الگویی واحد و منسجم برای هماهنگی طرح ها در استان هاست و سیستم دیده بانی با همین هدف اجرایی شده است.

یاری از شناسایی شاخص های رصد استانی در پیشبرد موضوعات توسعه ای خبر داد و گفت: با رصد این شاخص ها می توان به راه های مناسب تری برای دستیابی به توسعه پایدار در همه بخش ها دست یافت.

وی اظهار داشت: تدوین الگوی توسعه پایدار ، برنامه های توسعه ای استانی را در حوزه های مختلف از جمله سلامت،محیط زیست،آب،کشاورزی،صنعت، فرهنگ و سرمایه های اجتماعی و ... یکپارچه و هماهنگ می کند و به ما برای رسیدن به توسعه مطلوب و پایدار کمک خواهد کرد. 

این مسوول گفت: امیدواریم این نشست پایه ای برای برنانه ریزی بهتر در جهت حرکت به سمت توسعه پایدار باشد.

دکتر بهزاد دماری عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز در این نشست گفت: طراحی،استقرار و اجرای الگوی دیده بانی توسعه پایدار با ۲ هدف مهم شامل تقویت عدالت و شادکامی دنبال می شود.

وی با بیان اینکه پیشبرد توسعه پایدار دارای ابعادی در حوزه های اجتماعی، فرهنگی،زیست محیطی و حکمرانی است،افزود: برای رصد شاخص ها و وضعیت آنها نیازمند استقرار یک سیستم دیده بانی هستیم که به صورت پایلوت در قزوین آغاز به کار کرده و باید به دیگر استان ها نیز تعمیم داشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.