علی فرخزاد روز پنجشنبه در ستاد اقتصاد مقاومتی استان قزوین که با حضور سعید شیرکوند، معاون هماهنگی امور اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییس جمهوری و میثم زالی، دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور همراه بود، افزود: اگرچه شاید کیفیت این پساب‌ها برای کشاورزی مناسب نباشد، اما می‌توان روی آن برنامه‌ریزی کرد.

وی اظهار داشت: یکی از طرح‌های موجود برای استفاده از پساب، استفاده برای سرمایه‌گذاری در برخی حوزه‌ها مانند صنعت چوب است که در این رابطه مخالفتی نیز از نظر محیط زیست وجود ندارد.

فرخزاد، به استفاده از آب سد نهب برای شهرک گلخانه‌ای اشاره و یادآور شد: اگر بتوانیم به میزان ۵ میلیون متر مکعب آب برای شهرک گلخانه‌ای در نظر بگیریم، به طور قطع بسیاری از مشکلات این حوزه برطرف می‌شود.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین، پیش بینی برای استفاده از آب سد نهب ۱۰ میلیون متر مکعب است که در فاز نخست ۵ میلیون متر مکعب آن مورد هدف قرار دارد.

این مسوول حوزه عمرانی استان قزوین تاکید کرد: بازنگری در سند آمایش استان برای استفاده از اراضی دارای ظرفیت سرمایه‌گذاری از مهمترین موضوعاتی است که باید در دستور کار جدی استان قرار گیرد.

استان قزوین دارای ۳۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.