کامران لشگری روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا به ظرفیت‌های لازم قزوین در امر جذب سرمایه‌گذاری خارجی اشاره و تصریح کرد: هم‌ اکنون ۱۸ کشور خارجی در ۴۲ واحد صنعتی استان قزوین سرمایه‌گذاری کرده‌اند که این مساله زمینه ایجاد چهار هزار فرصت شغلی را نیز در منطقه فراهم آورده است.

وی اظهار داشت: وجود شهرک‌ها و نواحی صنعتی متعدد، حمایت از سرمایه‌گذاران و تعریف بسته‌های تشویقی موجب شده تا در هر مقطع شاهد متقاضیان متعدد برای فعالیت‌های تولیدی باشیم.

این مسوول، جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی در حوزه صنعت را از اولویت‌های مهم استان قزوین برشمرد و یادآور شد: در حال حاضر فعالیت ۴۰ سرمایه‌گذار خارجی در استان ثبت ‌شده و پنج سرمایه‌گذار دیگر نیز در حال طی کردن مراحل صدور مجوز هستند و طی یک ماه گذشته هم سه سرمایه‌گذار خارجی مجوز فعالیت تولیدی خود را دریافت کرده‌اند.

به گفته لشگری، امسال مجوز سرمایه‌گذاری ۲ سرمایه‌گذار در بخش خودرو با برند چینی هر یک به ترتیب با ۲۷۰ و ۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش و یک سرمایه‌گذار ایتالیایی در زمینه تولید کاشی و سرامیک در ابعاد بزرگ با ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه، صادر شده است.

معاون برنامه‌ریزی و جذب سرمایه‌گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین اضافه کرد: هم اکنون از سه هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی مستقر در سطح استان به ۲ هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی با زمینه اشتغالزایی حدود ۱۶۰ هزار نفر در فعالیت‌های اقتصادی جواز صنعتی داده شده است.

وی با اشاره به ثبت‌نام ۳۵۰  فقره تسهیلات در سامانه بهین یاب طی سال جاری، افزود: تاکنون ۵۱ فقره تسهیلات به میزان ۱۱۸ میلیارد تومان در فعالان عرصه تولید استان قزوین پرداخت شده و ۲۹۸ فقره ثبت درخواست تسهیلات نیز در سامانه بازسازی و نوسازی صورت گرفته است.

وی در خصوص تعطیلی واحدهای تولید قزوین، تصریح کرد: امسال روند تعطیلی واحدهای تولیدی به‌ کندی صورت گرفته و در کارگروه‌های ستاد تسهیل نیز مصوب شده تا هیچ دستگاه خدمات رسان و اجرایی حق تعطیل کردن واحدهای تولیدی و صنعتی را به علت بدهی ندارد و واحدهایی هم که با کمبود سرمایه روبرو بودند به کارگروه‌های مرتبط مراجعه کردند.

وی به برگزاری جلسات کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با حضور مدیران شعب بانک‌های دولتی و خصوصی اشاره و اظهار داشت: از سال ۹۵ تاکنون مشکل ۹۹۰ واحد تولیدی و صنعتی استان در این ستاد مورد بررسی قرار گرفته است.

لشگری یادآور شد: تاکنون اقدام‌های موثری در راستای تامین نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی توسط بانک‌های استان انجام شده که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

استان قزوین دارای ۳۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.