سردار مهدی حاجیان روز چهارشنبه در همایش ملی سرمایه‌های اجتماعی برپایه آموزه‌های اسلامی که در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، افزود: مردم قزوین همواره به خوبی قدردان این نعمت بوده و ارزش آن را به نحو مطلوبی درک کرده اند.

وی اضافه کرد:به عنوان مثال در ناآرامی‌های اخیر، به خوبی توانستند درست را از نادرست تشخیص دهند و جلوی عملیاتی شدن نقشه‌های دشمنان را بگیرند.

این مسئول گفت: آگاهی مردم قزوین در ناآرامی‌های اخیر نشان داد که این استان یکی از امن‌ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود و دشمنان به راحتی نمی‌توانند در آن نفوذ و رخنه کنند.

حاجیان در ادامه به تهدیدات فضای مجازی اشاره کرد و گفت: با توجه به رشد جرائم فضای مجازی و تهدیداتی که در این رابطه وجود دارد، به طور حتم بخش اعظمی از جرائم در آینده به همین فضا مربوط می‌شود.

این مسئول انتظامی با بیان اینکه جرایم سایبری، فضای مجازی را ناامن کرده است، گفت: امروزه کلاهبرداری‌های اینترنتی افزایش یافته و باج افزارهای موجود، موجب ایجاد درگاه‌های جعلی شده و خانواده‌ها بدون آگاهی و ورود به آن با مشکلات متعددی رو به رو می‌شوند.

حاجیان خاطرنشان کرد: برای مقابله با تهدیدات فضای مجازی لازم است خانواده‌ها دانش خود را نسبت به فضای مجازی افزایش داده و کنترل فرزندان را در فضای مجازی، اولویت خود قرار دهند.  

فرمانده‌ نیروی انتظامی استان قزوین یادآور شد:پلیس استان قزوین با اقدامات و طرح‌های اجرا شده، توانسته است در کشف جرایم سایبری به موفقیت‌های بسیاری دست یابد.

همایش ملی سرمایه‌های اجتماعی بر پایه آموزه‌های اسلامی امروز با همکاری دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، دادگستری و نیروی انتظامی قزوین برگزار شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.