هدایت الله جمالی پور سه شنبه شب آئین گردهمایی کارآفرینان قزوین که با عنوان دومین یلدای کارآفرینی برگزار شد،افزود: ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به توسعه شگرفی در آموزش عالی دست پیدا کرد و امروز ظرفیت های علمی کشور در منطقه خاورمیانه زبانزد و در بسیاری امور علمی و پژوهشی سرآمد هستیم.

وی با بیان اینکه از رویش کارآفرینان جوان باید بسیار خوشحال باشیم، خاطرنشان کرد: توسعه علمی در جامعه در گرو استفاده از ظرفیت جوانان و نخبگان است.

جمالی پور ادامه داد: باید مفتخر باشیم که در توسعه علمی با وجود همه کارشکنی های دشمنان همپای کشورهای توسعه یافته پیش رفته ایم و جوانان ایرانی چه در داخل و چه بیرون از کشور جزو مطرح ترین دانشمندان دنیا هستند.

 وی با بیان اینکه جامعه علمی باید بتواند با بخش صنعتی ارتباط برقرار کند تا هر ۲ در خدمت هم باشند، افزود: مراکز فناوری مهم‌ترین ظرفیت تبدیل ایده به ثروت هستند.

استاندار قزوین تصریح کرد: در کشور ما به همت مراکز علمی قدم های زیادی در توسعه  حوزه کسب و کارهای نو و خلاقانه و مراکز دانش بنیان برداشته شده  و با ایجاد پارک های علم و فناوری گام های خوبی در خلق علم و دانش برداشته ایم که باید با قوت بیشتری این روند را ادامه داد.

جمالی پور با بیان اینکه باید خودباوری را تقویت کنیم، تصریح کرد: باید خود را باور کنیم و اگر به خود باوری برسیم در این صورت موفقیت ما دوچندان خواهد شد.

وی با اشاره به تحریم های ظلمانه دشمنان افزود: با وجود تحریم ها امروز در برخی صنایع قدم های بزرگی  برداشته و توانسته ایم در خلق برخی فناوری ها پیشگام باشیم.

استاندار قزوین با اشاره به امکان همکاری و تبادل علمی بین ایران و دیگر کشورها، افزود: کشورها در سایه تعامل به بلوغ و رفاه عمومی می رسند و ما کشوری هستیم که هیچ گاه حمله کننده نبوده و همیشه صلح طلب و مردمانی سخت کوش بوده ایم.

جمالی پور با بیان اینکه کارآفرینان جوان امید کشور برای توسعه هستند،افزود: با وجود جوانان خلاق و نوآور در حوزه توسعه صنعتی افق روشنی پیش روی ماست.

در پایان این مراسم تفاهم نامه همکاری  بین شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته با استانداری قزوین ، سازمان صمت و مراکز علمی استان منعقد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.