مسعود بابایی روز یکشنبه در همایش سه جانبه‌گرایی بنگاه‌های اقتصادی با محوریت آموزش در حوزه‌های حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری، افزود: عمده بیکاری در کشور ما بیکاری مهارتی است و ۵۵ درصد کارگاه‌های کشور از نظر امنیت شغلی ناامن محسوب می‌شوند.
بابایی اضافه کرد: هر چقدر مهارت‌های فردی اشخاص افزایش یابد، امنیت شغلی آنها بیشتر می‌شود و این شاخص یکی از مولفه‌های کار شایسته است.
وی اضافه کرد: ۳۹ درصد حقوق بگیران ایران در واحدهای کوچک و متوسط، ۲۳.۵ درصد در بخش دولتی، ۳۰ درصد خویش فرما و ۶.۵ درصد در واحدهای بزرگ
مشغول کارند که این امرنشان می‌دهد که تمرکز ما بر واحدهایی است که قوانین و استانداردها در آنها بیشتر انجام می‌شود.
بابایی با اشاره به چالش‌های صندوق‌های بازنشستگی گفت: مسائل جمعیت شناسی شامل سالمند شدن و افزایش هزینه‌های سالمندی، سوء مدیریت دارائی‌ها و فروش حقوق نسل آتی و محاسبه نکردن خطرات از جمله این چالش‌ها هستند که نشان می‌دهند ما اعتقادی به وضعیت صندوق‌های بازنشستگی نداریم، بلکه به دنبال معجزه در آنها برای حل مشکلات هستیم.
وی با اشاره به فلسفه و ضرورت سه جانبه گرایی افزود:این موضوع به عنوان یک اصل مترقی در حوزه مدیریت سرمایه‌های انسانی به خصوص در جوامع توسعه یافته مطرح است و چند شاخص مهم در خصوص آن وجود دارد.
بابایی گفت: در مبحث سه جانبه گرایی باید عقلانیت سیستماتیک، بحث ناسازگاری قضاوت‌ها، پرهیز از پافشاری بر تفکر خطی و در نظر گرفتن وابستگی متقابل اجزا را رعایت کنیم که ارتباطی منطقی است و منافع دوگروه کارگر و کارفرما را حفظ می‌کند.
وی اضافه کرد: امروز به عنوان تصمیم گیرندگان حوزه کسب و کار، ناچار هستیم سیستم عقلانیت را اجرا کنیم و روابط متقابل را در اجزای سیستماتیک در نظر بگیریم در غیر این صورت مشکلات عدیده ای ایجاد می‌شود.

اولین اصل در حوزه سلامت کارگران پیشگیری است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت استان قزوین نیز در این همایش گفت:اولین اصل در حوزه سلامت و جزو لاینفک این موضوع، آموزش و پیشگیری است که با مشارکت همه دستگاه‌ها محقق می‌شود.

حمیدرضا نجاری با بیان اینکه در بحث کارگری، کارگاه‌ها و کارخانه‌ها، ۲ بحث بهداشت عمومی و فردی مطرح است، افزود: در سطح استان ۵۰ نفر بازرس بهداشت کار، ۱۰ هزار و ۶۰۰ کارگاه با بیش از ۸۸  هزار کارگر، ۱۸ مرکز پزشک عمومی در بحث سلامت کارگران و ۱۳ شرکت در بحث اندازه گیری آلاینده‌ها فعال هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.