مرتضی علیخانی روز شنبه در حاشیه ستاد تسهیل و رفع و موانع تولید در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:به عنوان مثال کارشناسی قیمت املاک از سوی بانک‌ها در برخی از پرونده‌ها متناسب با تورم صورت نگرفته و ارزش یک ملک از ۲۶ میلیارد ریال در دو سال گذشته به ۱۵ میلیارد در سال جاری کاهش یافته است.
وی به نبود قوانین منسجم در کارشناسی املاک و وثایق بانکی اشاره کرد و گفت: لازم است که بانک‌ها در این رابطه قوانین نظام‌مندی داشته و مصادیق تعیین کارشناسی قیمت را نیز به صراحت اعلام کنند.
علیخانی به تاخیر در پرداخت تسهیلات شهرک گلخانه‌ای نودهک تاکستان اشاره کرد و گفت: علت تاخیر در پرداخت تسهیلات به این طرح‌ها، بررسی نشدن صلاحیت سرمایه‌گذاران در سال‌های گذشته و معرفی متقاضیان خواستار احداث گلخانه به بانک‌ها بدون تحقیق بوده است.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین تصریح کرد: خیلی از سرمایه‌گذارانی که امروز در دریافت تسهیلات مشکل دارند، از ابتدا هیچ آورده‌ای نداشته‌اند و همه امید آنها به تسهیلات بانکی بوده است.
علیخانی خاطرنشان کرد: بررسی صلاحیت سرمایه‌گذاران از مهمترین اولویت‌های استان است که همه دستگاه‌های متولی در حوزه سرمایه‌گذاری باید در این رابطه اهتمام داشته باشند.
۹۹ فرصت سرمایه‌گذاری در استان قزوین شناسایی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.