رییس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: جگرکی‌های سیار جمع‌آوری شده در سطح شهر قزوین مشغول به عرضه غیر بهداشتی جگر و سایر احشاء دام بودند که با شناسایی و اقدام سریع کارشناسان دامپزشکی، توقیف و جمع‌آوری شدند.

مهدی جلوخانی با بیان اینکه طرح جمع‌آوری جگرکی‌های سیار شبانه در سطح شهر قزوین با همکاری نیروی انتظامی، واحد اجرائیات شهرداری و شبکه بهداشت شهید بلندیان اجرایی شد، اظهار داشت: عرضه فرآورده‌های دامی به صورت سیار تابع مقررات خاصی است که در بیشتر موارد شاهد غیربهداشتی بودن آنها هستیم.

وی تصرح کرد: عرضه فرآورده‌های خام دامی باید با رعایت بهداشت و از مراکز مجاز عرضه صورت پذیرد که متاسفانه این موارد مهم از سوی دستفروشان رعایت نشده و بیشتر هم قابل نظارت نیستند.

جلوخانی از شهروندان خواست تا تمامی فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و تا جای ممکن از پذیرش این نوع مواد غذایی به صورت سیار پرهیز نمایند.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین خاطرنشان کرد: سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۵۱۲ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی در حوزه تخلفات بهداشتی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.