هدایت الله جمالی پور روز شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قزوین که با حضور محمد بهرام زاده قائم مقام بنیاد ایران شناسی کشور برگزار شد، افزود:این بنیاد می‌تواند ظرفیت‌های لازم را به نوعی فراهم کند تا خیران و همه کسانی که به فرهنگ و تمدن اسلامی اعتقاد دارند، مشارکت کنند.
وی در خصوص تامین ساختمان و انجام حمایت‌های لازم برای این بنیاد نیز گفت: برای تامین ساختمان بنیاد ایران شناسی در قزوین به معاونت عمرانی استانداری ماموریت داده شده است تا پیگیر این موضوع باشد و همه دستگاه‌ها نیز در راه‌اندازی و انجام فعالیت‌های این بنیاد اهتمام بورزند.
جمالی پور احیای هویت فرهنگی قزوین را تکمیل کننده هویت ایرانی و اسلامی عنوان کرد و گفت: بنیاد ایران شناسی به عنوان کامل کننده جورچین فرهنگ ایران اسلامی به شمار می‌رود و در هر استان نقش جور کردن قطعات فرهنگی و ارزشی جامعه را برعهده دارد.
وی به اهمیت توسعه فرهنگی در کشور اشاره کرد و گفت: جامعه بدون توجه به زیرساخت‌های فرهنگی به بن بست می‌خورد و همه مدیران و مسئولان باید به زیرساخت‌های فرهنگی در جامعه اهتمام داشته باشند.
استاندار قزوین همچنین تصریح کرد: اگر در یک جامعه هویت‌های اصیل از دست بروند، راهبردها دچار سردرگمی شده و پیاده سازی فرهنگ‌ در جامعه با بحران مواجه می‌شود که مهمترین وظیفه بنیاد ایران شناسی احیای این ارزش‌های اصیل است.
مقام ارشد اجرایی استان در ادامه صحبت‌های خود گفت: تشکلات اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد باید ارزش‌های اصیل ایرانی و اسلامی را از مسئولان مطالبه کنند تا شاهد احیای این هویت‌ها در جامعه باشیم.
جمالی پور خاطرنشان کرد: اگر به ۳۰۰ سال قبل بازگردیم به هویت‌هایی اصیلی می‌رسیم که اکنون از بین رفته و با هویت‌های دیگر جایگزین شده است، درحالی که اکنون اثری از این ارزش‌ها وجود ندارد.
استاندار قزوین یادآور شد: ایران کشوری است با تمدن هزاران ساله که اصالت‌های فرهنگی بسیاری را درون خود جای داده است و اساسا بنیاد ایران شناسی به این دلیل ایجاد شد تا ثبات سازی فرهنگی مبتنی بر ارزش‌های ایران اسلامی تقویت شود.
بنیاد ایران شناسی در ۱۷ مرکز استان شعبه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.