مدیرکل بهزیستی قزوین روز یکشنبه در نشست مشترک نهادهای مرتبط با آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد استان با طرح سخنان فوق،افزود: با اینکه در سطح استان مصوب شده۲ مرکز ماده ۱۶ در قزوین راه‌اندازی شود، اما تاکنون هیچ اقدامی از سوی شهرداری در این خصوص صورت نگرفته است.

علیرضا وارثی افزود: اعتبارات مصوب ۳۰ میلیون تومانی در حوزه اعتیاد به ۲۵ میلیون تومان تقلیل یافته است و همین موضوع باعث شده تا بهزیستی توان پرداخت هزینه به کمپ‌ها را نداشته باشد.

وی با بیان اینکه بهزیستی برای هر نگهداری روزانه هر معتاد در کمپ ۲۰‌هزارتومان پرداخت می‌کند،اظهار داشت: با اعتبارات موجود می‌توان از ۴۲ معتاد حمایت کرد واین درحالی است که تعداد معتادان معرفی شده به کمپ حدود ۶۰ نفر است.

وارثی تصریح کرد: فرد معتادی که توسط دستگاه قضایی به ما معرفی می‌شود باید ۴۸ ساعت برای مددکاری تحت نظارت قرار گیرد و اکنون به علت نبود مکان غربالگری مجبوریم سریعا فرد را به کمپ معرفی کنیم.

مدیرکل بهزیستی قزوین در ادامه سخنان خود به حمایت درمانی معتادان اشاره کرد و گفت: برای درمان معتادانی که دچار بیمار روانی و عفونی شده‌اند باید اعتبارات لازم فراهم شود که در این خصوص همکاری خوبی را از علوم پزشکی شاهد هستیم.

وارثی همچنین گفت: ۷۷ نفر از معتادان تحت پوشش کمیته امداد از خدمات پیشگیری و درمان اعتیاد برخوردار هستند و خوشبختانه اقدامات کمیته امداد در این رابطه مناسب بوده است.

وی خاطرنشان کرد: قانون تحول نظام مدیریت معتادان بی‌ سرپناه در دسترس و متجاهر به ما این امکان را داده تا از طریق ۱۱ دستگاه به حل مشکلات معتادان بپردازیم که لازم است نیروی انتظامی با در اختیار گذاشتن ۲ مامور در سرپناه مردان و زنان حمایت‌های بیشتری را در این زمینه اعمال کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.