حجت‌الاسلام محمود مولایی، معاون فرهنگی اداره کل کمیته امداد قزوین روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: ۳۰ هزار خانوار استان تحت پوشش این نهاد قرار دارند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۴۰۰ نفر را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

وی اظهار داشت: تا قبل از تصویب قانون تبصره ۱۴ در کمیته امداد، شرایط تحت پوشش زنان سرپرست خانوار به علت فوت همسر، بدسرپرستی و طلاق بود اما این قانون با هدف حمایت از خانواده‌ها در شرایط بد اقتصادی باعث شد تا تعداد پذیرش زنان سرپرست خانوار توسط این نهاد افزایش یابد.

وی با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار بیشتر از مردان نیاز به حمایت، آموزش و فرهنگ‌سازی دارند، اظهار داشت: اعتقاد داریم برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار باید مسایل فرهنگی در کنار اشتغال و درآمدزایی پیگیری شود تا فرد از نظر مالی بتواند استقلال پیدا کند.

مولایی در تشریح اقدام‌های فرهنگی برای زنان سرپرست خانوار، افزود: آموزش خانواده در قالب مشاوره، روانشناسی، تقویت مسایل دینی و اعتقادی، افزایش مهارت سطح زندگی، پیشگیری از اعتیاد و ناهنجاری‌های اجتماعی از مهمترین مواردی هستند که در قالب دوره‌های متعدد به زنان سرپرست خانوار آموزش داده می‌شود.

این مسئول به اجرای طرح مقابله با برنامه‌های فرهنگی ماهواره در شهر اقبالیه اشاره و یادآور شد: رعایت حجاب و عفاف، توجه به آموزه‌های اسلامی و دوری از رفتارهای پرخطر از مهمترین برنامه‌هایی هستند که برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمن از طریق ماهواره آموزش داده می‌شود.

۱۷ اداره امداد و ۳۰ مرکز نیکوکاری در استان قزوین وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.