همزمان با فرارسیدن آخرین روز از ماه صفر که مصادف با شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان و ولایت، امام رضا (ع) است سراسر استان قزوین، این سرزمین دارالمومنین را در غم و ماتم فرو برده است.

مردم مومن و ولایتمدار استان قزوین شب گذشته نیز با برگزاری آیین‌های عزاداری و سینه‌زنی در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا به سوگ امام هشتم خود نشسته و اشک ماتم ریختند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در ۲۴ بقاع و اماکن مذهبی استان با همکاری حوزه علمیه برنامه‌هایی از قبیل مداحی و سخنرانی برگزار و تا پایان امشب نیز ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام رضا نوروزی افزود: برنامه اصلی با حضور مسئولان شهرستانی در امامزاده حسین (ع) به عنوان بقاع شاخص استان برگزار و سخنران این مراسم نیز حجت الاسلام سیدشمس‌الدین شالی از اساتید حوزه خواهد بود.

وی همچنین به برگزاری برنامه‌های مساجد استان نیز اشاره و یادآور شد: برنامه‌های سوگواری در مساجد با هدف تبیین سیره و روش زندگی امام رضا (ع) برگزار می شود و سخنرانی‌ها نیز با رویکرد معرفی هرچه بیشتر امام رضا (ع) به نسل امروز است.

حجت الاسلام نوروزی به حرکت دستجات عزاداری در سراسر استان قزوین پرداخت و تصریح کرد: در حال حاضر کاروان عزاداری شمس الشموس امام رضا (ع) از امامزاده اسماعیل (ع) به سمت آستان مقدس امامزاده حسین (ع) در حال حرکت است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین خاطرنشان کرد: شهادت امام رضا (ع) فرصت مناسبی است تا به منظور آشنایی بیشتر با سیره امام هشتم شیعیان جهان گام برداشته و معارف دینی و مذهبی این امام بزرگوار را سرلوحه کارهای خویش قرار دهیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.