مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت هفته ناشنوایان در فرهنگسرای بانوی قزوین افزود: عمده مشکل افراد ناشنوا در جامعه نبود رابط برای برقراری ارتباطات اجتماعی با پیرامون زندگی است که باید در رفع این موضوع اقدام کرد.

مریم بیدخام افزود: آمارها نشان می‌دهد که ناشنوایان از آسیب‌پذیرترین اقشار اجتماعی در تصادفات جاده‌ای هستند و باید به سمتی حرکت کنیم که با استفاده از شیوه‌های نوین مهندسی شهری از ایجاد این آسیب‌ها جلوگیری شود.

وی به همت و توانمندی ناشنوایان اشاره کرد و گفت: این افراد با وجود مشکلات و محدودیت‌ها، همواره توانسته‌اند در عرصه‌های مختلف علمی،  دانشگاهی و ورزشی مدال‌های کشوری و جهانی کسب کنند که این مسئله نشان می‌دهد ظرفیت این اقشار برای رشد و توسعه هرچه بیشتر فراهم است.

بیدخام عامل ناشنوایی را تا قبل از سه ماهگی این افراد عنوان کرد و توضیح داد: موضوعی که خانواده‌ها باید به آن توجه کنند، غربالگری به موقع کودکان تا قبل از سه ماهگی است که می تواند در زمان مناسب با مداخلات به هنگام از شدت عوارض و عامل ناشنوایی ممانعت کند.

این مسئول همچنین تصریح کرد: یکی از اقدامات ما در سطح جامعه باید آگاه‌سازی خانواده در خصوص مباحث پیشگیری و غربالگری باشد تا شاهد این محدودیت در افراد نباشیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین یادآور شد:  هفته ناشنوایان فرصت مناسبی است که مسئولان اجرایی استان پای حرف این افراد نشسته و در راستای تحقق مطالبات آنها گام بردارند.

۹۹۲۵*۶۰۱۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.