مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: باید با همکاری دهیاری هاو مشارکت سایر دستگاه ها زمینه ایجاد جایگاه های ویژه دفن زباله و پسماند برای این روستاها فراهم شود.

اکرم نجفی ادامه داد: در حال حاضر با تدابیری که از سال های گذشته در جهت مدیریت پسماند اندیشیده شده و امکاناتی که در اختیار دهیاری ها قرار گرفته است، زباله های ۲۲۰ روستای قزوین به جایگاه محمدآباد منتقل می شود.
این مسئول اضافه کرد: همچنین زباله های ۲۲۴ روستا به جایگاه های مشترک و زباله ۱۲۹ روستای دیگر استان به جایگاه های اختصاصی حمل می شود.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت استفاده از توانمندی اهالی روستاها برای مدیریت پسماند در این مناطق، گفت: نقش و حضور فعالانه روستاییان در فعالیت های مربوط به محل زندگی خود یکی از مهمترین عوامل رشد و توسعه اجتماعی و اقتصادی روستاها محسوب می شود و هرگاه این قشر فرصت بیان اندیشه های خود را بیابند و در تصمیمی که بر سرنوشت آنها اثر می گذارد شریک شوند، نوآوری و آفرینندگی بیشتری از خود نشان می دهند و مسئولیت ها را نیز می پذیرند.

نجفی ادامه داد: برهمین اساس و با هدف تشریک مساعی روستاییان و بخش دولتی در ارائه راهکارهای مناسب و قابل اجرا در مدیریت صحیح پسماند و تمرکززدایی از برنامه ریزی و بهره گیری از ظرفیت های سازمان یافته مردمی برای پایدار ساختن طرح های مدیریت پسماند شیوه نامه نحوه مشارکت مردم در پروژه های مدیریت پسماند روستایی تهیه و ابلاغ شده است.
به گفته وی، انواع مشارکت در این شیوه نامه شامل مشارکت های مالی و اجرایی است و استانداری ها نیز کمک و تسهیلات خود را برای پیشبرد طرح های مربوط به این حوزه به دهیاری ها ارایه می دهند.

استان قزوین دارای ۸۲۴ روستا است.

۸۰۵۴*۳۰۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.