عبدالمحمد زاهدی روز شنبه در پنجاه و دومین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های سراسر کشور که در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)  برگزار شد با اشاره به سابقه تاریخی و چند هزار ساله قزوین افزود:موقعیت جغرافیایی و شرایط اقلیمی استان این امکان را فراهم کرده که اولین شهرک صنعتی کشور در آن تاسیس شود و نخستین دشت کشاورزی کشور هم در آن مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی اضافه کرد: در زمینه مراکز آموزشی عالی هم قزوین از امکانات فراوانی برخوردار است و در حال حاضر ۶۵ موسسه علمی در استان فعالیت دارند.
زاهدی ادامه داد: طرح بزرگ شتابگر ملی با عنوان چشمه نور نیز از طرح‌های بزرگ علمی در قزوین بوده و مقدمات تاسیس شعبه‌ای از پژوهشگاه دانش‌های بنیادین هم در این استان فراهم شده است. 
استاندار افزود: قزوین همچنین با داشتن آزادراه‌های مهم کشور، مرکز بزرگ توزیع مسافر بوده و دارای جایگاه مهم در ترافیک و حمل و نقل است که همین نیز بر توسعه آن تاثیر خواهد داشت.
زاهدی در ادامه نقش معاونان آموزشی را در آموزش عالی بسیار موثر دانست و ادامه داد: این اجلاس مهم می‌تواند برکات ارزشمندی برای آموزش عالی و ارتقای کیفیت آن داشته باشد. 
پنجاه و دومین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های سراسر کشور از روز شنبه نهم شهریورماه آغاز شده و تا فردا در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) ادامه دارد.  

۷۳۸۸*۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.