مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین روز پنجشنبه در مراسم جشن میلاد با سعادت امام موسی کاظم (ع) که در هیات حضرت مسلم (ع) برگزار شد، اظهار داشت: تمامی شیعیان به ویژه مردم ایران به واسطه نوادگان امام موسی کاظم از برکات این امام همام استفاده کردند و وجود نوادگان این حضرت در ایران از جمله امام رضا (ع)، حضرت معصومه(س) و حرم مطهر شاهچراغ نشان دهنده محبت و لطف حضرت به کشور ایران بوده است.
حجت الاسلام روح الله فاطمی نسب با اشاره به اینکه امام کاظم علیه‌السلام همانند پدران پاک نهادش در فضیلت‌های اخلاقی و عملی آموزگار و نمونه دیگران بود، افزود: با نگاهی به روایات و سیره امام موسی کاظم (ع) به این نتیجه می‌رسیم که ایشان در علم، حلم، تواضع، مکارم اخلاق و سایر فضائل اخلاقی ضرب المثل بود و شیعیان باید با الگوبرداری از این فضائل به درجات بالاتری دست یابند.
مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین عنوان کرد: امام موسی کاظم (ع) با توجه به اینکه بسیاری از عمر مبارک خود را در زندان سپری کردند با همین روش و منش توانستند حتی بسیاری از زندانبان های حکومت بنی عباس را هم جذب خود و دین اسلام کنند.
فاطمی نسب گفت: از صفات والای اخلاقی امام کاظم (ع) احسان و نیکی به مردم بود به طوری که نیازمندان در پیشگاه حضرت عرض حاجت کرده و نیاز خویش را از او با عنوان باب‌الحوائج بر آورده می کردند.
۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.