فرماندار آوج گفت: خبرگزاری ایلنا از نظر شجاعت و جسارت در بیان واقعیات جامعه همواره صدای مردم بوده و گاها چالش برانگیز است و عملکرد بسیار خوبی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، نصرت‌الله علیرضایی فرماندار آوج در بازدید از خبرگزاری ایلنا و تقدیر از تلاش خبرنگاران این خبرگزاری با اشاره به جایگاه رسانه در جامعه جدید گفت: رسانه صدای جامعه است که مفهومی بنام افکار عمومی را هدف گذاری می‌کند.

فرماندار آوج اظهار کرد: در جامعه سنتی مطالبه گری نه از سوی حاکمان و نه از سوی مردم مفهومی نداشت. نه مردم حق داشتند حاکمان خود را ملزم به پاسخگویی کنند نه توده ها و حاکمان چنین درکی از این امر داشتند.

علیرضایی عنوان کرد: مهمترین مفهوم کلیدی که در جامعه جدید وجود دارد و همه رسانه‌ها، احزاب، سیاستمداران، اصحاب قدرت و ثروت، تریبون های مختلف، اصحاب دین، افکار عمومی است و افکار عمومی زائیده مفهوم جدیدی به نام شهروند است.

فرماندار آوج افزود: رسانه های استان هم رسانه های مکتوب و هم رسانه های مجازی و خبرگزاری ها، مرکزگرا هستند و بیش از نود درصد اخبار استان، اخبار شمال قزوین و مرکز قزوین است و اخبار جنوب استان یعنی شهرستان های تاکستان و بویین زهرا و آوج در رسانه بسیار کم است.

وی اضافه کرد: لذا توسعه در ابعاد مختلف، دغدغه رسانه‌ها باشد و وضعیت آن به درستی منعکس شود. باید هر دو بال شمال و جنوب استان به پرواز در آید و تمام چالش‌ها و گرفتاری های شهرستان های استان، انعکاس یابد. این مشکلی است که دستگاه های متولی مانند خانه مطبوعات، انجمن صنفی روزنامه نگاران و فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در این حوزه ورود یابند چرا که مشکل اصلی ما نداشتن خبرنگاران حرفه ای است.

علیرضایی تصریح کرد: بحث کیفیت و سرعت پروژه ها، مفاهیم تخصصی است و اگر خبرنگار با این مفاهیم آشنا نباشد مشکلات مختلفی را ایجاد خواهد کرد و از همین رو نمره رسانه های استان در خوش بینانه ترین وضعیت، متوسط است.

فرماندار آوج در خصوص خبرگزاری ایلنا گفت: این خبرگزاری از نظر تیتر و جسارت در بیان واقعیات جامعه در طرح مباحثی که از جنس صدای مردم بوده و گاها چالش برانگیز است عملکرد بسیار خوبی دارد.

وی اضافه کرد: انتظار می رود خبرگزاری ایلنا همچنان صدای مردم باشد و از ظرفیت صاحب نظران حوزه های مختلف نیز به عنوان صدای مردم استفاده کند و جهت پاسخگو کردن مدیران، آنان را به چالش بکشاند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.