رئیس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی گفت: راه‌اندازی مرکز «چراغ مطالعه» و تعریف فعالیت‌هایی برای ترغیب بیشتر مخاطبان به‌ویژه دانشجویان به سمت کتاب‌خوانی موجب افزایش سرانه مطالعه در بین جمعیت دانشجویی شده است. 
عادل تقوی رئیس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه قزوین، با اشاره به مشکلات حوزه نشر کتاب در کشور اظهار کرد: متأسفانه معضل هزینه‌های چاپ کتاب همه ناشران را درگیر کرده و همه به‌نوعی با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند.
وی افزود: بحث تهیه مواد اولیه و کاغذ یک موضوع و دغدغه ملی و کشوری است و انتشارات جهاد دانشگاهی نیز در سراسر کشور متأثر از این فضا قرار گرفته است.
تقوی بیان کرد: با وجود مشکلات مطرح شده، در انتشارات جهاد دانشگاهی الزاماً خدمات چاپ ارائه نمی‌دهند و اگر تشخیص این باشد که کتابی قابلیت سرمایه‌گذاری دارد و بحث بازاریابی و اقتصادی کتاب و توزیع آن استانداردهایی را تأمین کند بی‌شک از آن حمایت می‌شود.
وی ادامه داد: بنا به تشخیص ارزیاب در این‌گونه موارد تسهیلاتی را به‌صورت انحصاری برای چاپ این‌گونه کتاب‌ها به‌صورت مستقیم قرار داده می‌شود تا کمکی برای چاپ و انتشار آن شده باشد.
این مسئول تصریح کرد: در فضای تولید محتوا و چاپ و نشر کتاب با توجه به تجربیات موفقی که در فضای انتشارات جهاد وجود دارد کتاب‌هایی به‌صورت تخصصی متناسب با ظرفیت‌هایی که در واحد و یا دانشگاه‌های آن استان وجود دارد، منتشر می‌شود.
رئیس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی یادآور شد: انتشارات جهاد دانشگاهی با توجه به تعریف اولیه در حوزه کاری خود در حوزه نشر دانشگاهی ورود پیدا کرده و اولویت‌هایی را متناسب به ظرفیت‌های آن مجموعه برای خود تعیین و در این راستا فعالیت می‌کند چرا که تجربه ثابت کرده ناشرانی که به‌صورت تخصصی فعالیت دارند نسبت به ناشرانی که در همه حوزه‌ها فعالیت دارد موفق‌تر هستند.
ورود انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین در حوزه تخصصی هنر معماری

وی با اشاره به فعالیت انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین گفت: انتشارات جهاد دانشگاهی استان قزوین ارتباطات خوبی با مراکزی که به‌صورت تخصصی در سطح استان در حوزه معماری و شهرسازی ایرانی- اسلامی کار می‌کنند برقرار کرده و تلاش دارد به این سمت حرکت کند تا بدین واسطه در کشور شناخته شود.
تقوی یادآور شد: علاوه بر فعالیت‌های اجرایی چاپ و نشر انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین می‌توان به فعالیت‌هایی که در فضای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی دارد، اشاره کرد که بسیار قابل‌تقدیر است.
وی ادامه داد: تعریف این فعالیت‌های فرهنگی در جهاد دانشگاهی قزوین نشان می‌دهد در کنار نگاه پژوهشی و علمی این انتشارات نگاه ترکیبی علمی و فرهنگی به حوزه کتاب به‌عنوان یک محصول فرهنگی تأثیرگذار وجود دارد.
رئیس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی در پایان خاطرنشان کرد: راه‌اندازی مرکز «چراغ مطالعه» و تعریف فعالیت‌هایی برای ترغیب بیشتر مخاطبان به‌ویژه دانشجویان به سمت کتاب‌خوانی موجب افزایش سرانه مطالعه در بین جمعیت دانشجویی شده که این اقدام آن‌ها شایسته تقدیر است و موجب شده در کنار دیگر اقدامات انجام شده انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین در یک دوره به‌عنوان شعبه برتر انتشارات کشور معرفی شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.