معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین روز دوشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: یکی از برنامه های کمیته امداد امام (ره) توسعه مراکز نیکوکاری به منظور رسیدگی به امور مربوط به نیازمندان هر منطقه از طریق مردم و خیران همان منطقه است که این اقدام علاوه بر ارتقای سطح کیفی خدمات، مشارکت بیشتر مردم به لحاظ کمی را هم در پی دارد.
فرزاد فرهادی بیان کرد: در گذشته مردم خیر استان با کمک های نقدی و غیر نقدی خود به کمیته امداد و همچنین برخی اقدامات خودجوش، مکمل کمیته امداد امام (ره) در موضوع انفاق و نیکوکاری بودند ولی با تأسیس مراکز نیکوکاری، مشارکت مردم در عرصه نیکوکاری در ابعاد مختلف گسترش پیدا کرده است.
وی گفت: این مراکز بعد از فعالیت اولیه و نهادینه شدن جایگاه آنها، با نظارت کمیته امداد صندوق های صدقات حوزه فعالیت خود را جمع آوری کرده و به مصرف نیازمندان همان منطقه می رسانند.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین گفت: مراکز نیکوکاری به صورت هیات امنایی اداره می شوند و تمامی اعضای این مراکز از معتمدان محلی، هیات امنای مساجد و افراد فعال و علاقه مند در عرصه نیکوکاری شکل می گیرند.
فرهادی عنوان کرد: مراکز نیکوکاری به واسطه فعالیت محلی، دور بودن از دیوان سالاری اداری و استفاده از توان اقشار مختلف به شناخت بهتر و بیشتر از نیازمندان و استفاده از ظرفیت افراد نیکوکار محلی هم کمک می کنند.
وی تصریح کرد: از دیدگاه کمیته امداد امام (ره)  مراکز نیکوکاری بازوان اجرایی و مردمی این نهاد هستند که با فعال تر شدن آنها، فعالیت های کمیته امداد به مرور به این مراکز واگذار می شود.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین یادآور شد: مراکز نیکوکاری با محوریت مساجد محلی فعالیت می کنند و این هدف در سیره ائمه اطهار (ع) مانند اهدای انگشتر به نیازمند در هنگام رکوع امیرالمومنین علی (ع) تجلی یافته است.
۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.