محسن اسفندیاری شنبه شب در نشست علنی شورای اسلامی شهر قزوین افزود: این طرح به صورت مشارکتی با شرکت ارتباطی ایرانسل جهت طراحی، اجرا، نگهداری و پشتیبانی شبکه فیبر نوری شهر قزوین به اجرا درآمده و اعتبار آن ۸۰ میلیارد ریال است.
وی اضافه کرد: تاکنون سه ایستگاه آتش نشانی به شبکه فیبر سراسری و سه تقاطع بدون دوربین به این شبکه متصل شده اند.
اسفندیاری، اتصال تقاطع های بدون دوربین و تجهیزات الکترونیکی به شبکه اختصاصی شهرداری، اشتراک شبکه ایجاد شده با دستگاه های دولتی، دانشگاه ها و سایر ادارات، افزایش سرعت انتقال داده ها و تضمین امنیت آن، اتصال تمام ساختمان ها، برج ها و سایر تاسیسات شهری به این شبکه اختصاصی، ایجاد بستر برای ارایه خدمات نوین با بهره گیری از فناوری اینترنت اشیا و توسعه طرح های مشارکتی با بستر ایجاد شده را از جمله مزایای شبکه فیبر نوری شهر قزوین عنوان کرد.
وی همچنین میز خدمت الکترونیک را نیز یکی دیگر از خدمات این سازمان شهرداری عنوان کرد و ادامه داد: این میز خدمت جهت ارایه خدمات‌ بهتر به مراجعان راه اندازی شده و تمام خدمات شهرداری به صورت ۲۴ ساعته بر اساس آن قابل انجام است.
اسفندیاری یادآور شد: سامانه ثبت گزارش های الکترونیکی مهندسان ناظر نیز از دیگر خدمات این سازمان در سال جاری است که با اجرای آن مهندسان ناظر ساختمانی تنها با تکمیل فرم های الکترونیکی تحت وب به صورت کاملا مکانیزه و بدون ارسال فیزیکی گزارشها قادر به ثبت گزارش های نظارت خود خواهند بود.
وی ادامه داد: این طرح از تخلفات ساختمانی جلوگیری کرده و موجب افزایش ایمنی و سلامت شهروندان و همچنین جلوگیری از بوروکراسی اداری می شود.
اسفندیاری، مرکز داده را نیز در قزوین از بزرگترین طرح های سرمایه گذاری شهرداری دانست و گفت: این طرح،  بزرگترین مرکز داده غرب کشور است که تفاهم نامه آن با مشارکت شرکت هلدینگ مبین ایران با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال امضا شده و محل احداث آن در تالار شهر خواهد بود.
اسفندیاری افزود: راه اندازی سامانه اطلاعات مدیران و اعضای شورای اسلامی شهر، ایجاد بستر ارتباط مستقیم شهروندان با اعضای شورا، بارگذاری بودجه شهرداری در پورتال شهرداری و ارایه برنامه شهر هوشمند به شورای اسلامی شهر از جمله اقدامات این سازمان در راستای شفاف سازی امور شهرداری بوده است.
در ادامه این نشست اعضای شورا سوالات خود را در خصوص اقدامات سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مطرح کردند.
۷۳۸۸* ۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.