مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین روز شنبه  در مراسم انعقاد این تفاهم نامه، گفت: ارتقای سطح دانش و آگاهی جامعه در زمینه بهداشت و سلامت خون و اشاعه فرهنگ اهدای خون سالم و داوطلبانه و بدون چشمداشت از اهداف دیگر انعقاد این تفاهم نامه است.

حسن آصفی با بیان اینکه این تفاهم نامه باعث گسترش فعالیت داوطلبانه در زمینه انتقال خون می شود، افزود: با توجه به اشتراک فعالیت‌های این جمعیت با سازمان انتقال خون، تفاهم‌نامه همکاری بین مدیران ۲ دستگاه با هدف ترویج فرهنگ اهدای خون سالم امضا شد.  

وی اضافه کرد: در این تفاهم‌نامه قرار شد اعضای داوطلب هلال احمر در ایام خاص و مناسبت‌های گوناگون با حضور در مراکز انتقال خون نسبت به اهدای خون اقدام کنند و علاوه بر آن هماهنگی و تبلیغات برای اهدای خون در بین کانون های دانشجویی هلال احمر اجرایی شود.

این مسئول اظهار داشت: ارائه دوره آموزشی آشنایی با مخاطرات ویژه کارکنان انتقال خون، ارایه آموزش‌های تخصصی در خصوص بیماری‌های خونی و راه‌های انتقال آن به اعضای داوطلب و کارکنان هلال احمر توسط کارشناسان انتقال خون و تشکیل یک گروه از اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر با نام همیاران انتقال خون از دیگر بندهای این تفاهم‌نامه است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین افزود: سازمان انتقال خون و هلال احمر از سازمان‌های موثر و هدایت کننده فعالیت‌های خیرخواهانه در جامعه هستند که با همکاری یکدیگر می‌توانند در اجرای هر چه بهتر وظایف و رسالت‌های این دو نهاد در خدمت رسانی به مردم بهتر و موثرتر عمل کنند.

 در حاشیه امضای این تفاهم نامه مدیران جمعیت هلال احمر استان به همراه تعدادی از داوطلبان این جمعیت ضمن اهدای خون با اهدای شاخه های گل از زحمات کارکنان پرتلاش و زحمت کش انتقال خون، قدردانی کردند.

۷۳۸۸* ۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.