سفیر فرانسه در ایران گفت: مکانیزم جدید و نوآورانه اینستکس می‌تواند در دراز مدت در توسعه روابط اقتصادی ایران و اروپا موثر باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، فیلیپ تیه بو، در نشست با اعضای هیات مدیره اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان قزوین بیان کرد: ما از اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران متاسفیم و امیدواریم مکانیزمی برای حل مشکلات اقتصادی ایران اتخاذ شود.

وی گفت: فرانسه علاقمند است که ایران بتواند از منافع اقتصادی برجام برخوردار شده و مشکلاتش را حل کند.

فیلیپ تیه بو اظهار کرد: تحریم های آمریکا برای مردم و شرکت‌ها مشکل‌ساز بوده و شرکت های فرانسوی فعال در ایران را نیز تحت تاثیر قرار داده و این در حالی است که تجار و شرکت‌های ما علاقمند به توسعه فعالیت‌های خود در ایران هستند.

تامین منابع مالی با اینستکس

سفیر فرانسه در ایران عنوان کرد: خوشبختانه مکانیزم جدید و نوآورانه اینستکس می‌تواند در دراز مدت برای توسعه روابط اقتصادی موثر باشد که این امر مورد استقبال ما است.

وی افزود: این مکانیزم به صورت تدریجی اجرا خواهد شد اما مطمئنا می‌تواند به توسعه روابط ایران و اروپا و افزایش حجم مبادلات اقتصادی منجر شود.

تیه بو اضافه کرد: اتاق مشترک ایران و فرانسه ظرفیت خوبی برای تقویت فعالیت های اقتصادی و تجاری است چرا که توانسته شرکت های فعال دو طرف را دور هم جمع کرده است.

سفیر فرانسه در ایران ادامه داد: حجم یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری سرمایه گذاری تجاری با ایران ارزشمند است که ما آمادگی لازم جهت تسهیل امور را داریم.

وی گفت: با کمک رایزن اقتصادی سفارت فرانسه در ایران امیدواریم رفت و آمدهای تجاری و مناسبات اقتصادی دو کشور افزایش یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.