امام جمعه موقت تهران گفت: نرخ امروز ارز به نفع تولید ملی بوده و محدودیت ورود کالاهای خارجی یک موقعیت و فرصت ویژه برای تولیدکنندگان است و باید از این فرصت ها استفاده و تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی فرد ظهر روز چهارشنبه در بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن که با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در سالن جلسات سازمان صمت استان قزوین برگزار شد، به مشارکت صنعتگران در جشن گلریزان شرکت و در آزادی زندانیان تاکید کرد و اظهار داشت: از صنعتگران درخواست داریم تا در این مراسم حضور داشته باشند.

وی افزود: امیدواریم برگزاری چنین محافلی روند را برای رشد تسهیلات کشور ایجاد کند.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: به هموار شدن راه برای رشد اقتصادی تاکید داریم چراکه امروز ایران از جایگاه ممتاز در منطقه، در قاره آسیا و معادلات سیاسی جهان برخوردار است و استقلال سیاسی ما برای کارافرینان بسیار امیدبخش است و کشور می تواند از منافع ملی خود دفاع کند.

ابوترابی فرد اضافه کرد: ایران کشوری است که در عالی‌ترین سطح از منافع خود دفاع می‌کند و با ۱۵ کشور همسایه است که این شرایط، فرصت های مختلفی برای کشور محسوب می شود و می توان از این فرصت ها به خوبی استفاده و به بازارهای جهانی دسترسی پیدا کرد.

وی استان قزوین را جزو ۵ استان نخست کشور در شاخص‌های اقتصادی، فرهنگی و علمی عنوان و مطرح کرد: وجود این موقعیت ها یک فرصت استثنایی بوده و ظرفیت نیروی انسانی است و سرمایه نیروی انسانی در سه دهه رتبه اول را در جهان داریم.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: امنیتی که در حال حاضر ایران از آن برخوردار است یک امنیت مهم و ارزشمند است و امروز اروپا برای تامین امنیت خود به ایران و جایگاه آن در تأمین امنیت منطقه اهتمام می ورزد.

ابوترابی فرد گفت: باوجودی که آمریکا چالش‌هایی را برای ما ایجاد کرده اما می‌توانیم از این چالش‌ها با فرصت‌هایی که ایجاد شده عبور کرده و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و شرایط امروز برای کشور با قدرت قابل عبور است و شاخص های اقتصادی نشان می دهد که شاخص های ما رو به رشد است.

وی یادآور شد: نرخ امروز ارز به نفع تولید ملی بوده و محدودیت ورودکالاهای خارجی یک موقعیت و فرصت ویژه ای برای تولیدکنندگان است و باید از این فرصت ها استفاده و تهدید را به فرصت تبدیل کنیم و این امر توسط کارافرینان محقق می شود.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: اگر نگاه کارآفرینان به تولیدات صادرات محور باشد می‌توانیم بر مشکلات غلبه کرده و به رونق تولید برسیم و باید تولید آنها مبتنی بر دانایی باشد تا مقابل کشورهای رقیب بایستیم.

ابوترابی فرد یادآور شد: در صورتی می توانیم در کشور به آینده ای امیدوار باشیم که تولید با نگاه صادرات باشد و تولید می تواند بازارهایی را به دست بگیرد که مبتنی بر دانایی باشد و از کارآفرینان درخواست داریکم که به این موضوع توجه کنند.

وی مطرح کرد: کارآفرینان علم و دانش خود را به روز کنند و دنبال بازارهای جدید باشند چراکه اقتصاد مولد و مبتنی بر تولید و دانش و تکنولوژی مدرن می‌تواند موفق باشد.

امام جمعه موقت تهران گفت: ما نیازمند اقتصادمبتنی بر رشد و تولید هستیم و آمریکا می خواهد مسیر حرکتی اقتصادی ایران را تغییر دهد و بدانیم که رشد پایدار با اقتصاد نفتی محقق نمی شود.

ابوترابی به مبارزه با فساد و دستورکار مسئولان نسبت به این موضوع تاکید کرد.

حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران، داود محمدی و سیده حمیده زرآبادی نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین، حجت الاسلام نورالله قدرتی رئیس کل دادگستری،محمد قاسمی دادستان‌قزوین، منوچهر حبیبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جمعی از مسئولان و صنعتگران در سالن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین میهمانان ویژه این مراسم بودند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.