مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک گفت: مجتمع آموزشی پسرانه شبانه‌روزی امام رضا(ع) روستای زیاران براساس تصمیم شورای آموزش و پرورش استان قزوین، به آستان‌قدس تحویل قطعی داده شده است.

علیرضا اینانلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: طبق تصمیم شورای آموزش و پرورش استان قزوین مجتمع آموزشی پسرانه شبانه‌روی امام رضا(ع) روستای زیاران به دلیل وجود مسائلی، این مجتمع به آستان قدس تحویل قطعی داده شده است.

وی افزود: این مجتمع که به همت آستان‌قدس رضوی ساخته شده بود، در 22 خردادماه سال 91 با حضور مسئولان آستان قدس ومسئولان استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسیده بود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک به اجاره دادن 10 سال پیش مدرسه بزرگسالان دخترانه ثنا شهر آبیک به دانشگاه پیام نور واحد این شهرستان ادامه داد: مقرر شده بود سال اولماهانه 800 هزار تومان از سوی دانشگاه پیام نور واحد آبیک به آموزش و پرورش پرداخت شود که تاکنون ریالی پرداخت نشده است.

اینانلو اضافه کرد: با توجه به موضوع مذکور، از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین اعلام شده که دانشگاه پیام نور واحد آبیک مکان استیجاری آموزش و پرورش را تخلیه کند.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی حدود 50 درصدی پروژه آموزشی شهرک فردوس شهر آبیک خاطرنشان کرد: این مدرسه هفت کلاسه از سوی بنیاد برکت در حال احداث است و مقرر شده مهرماه امسال تحویل آموزش و پرورش داده شود.

این مسئول با بیان اینکه پروژه آموزشی شهرک بعثت هم از سوی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین در حال احداث بوده و حدود 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: پروژه مدرسه خیرساز 17 کلاسه شهر آبیک در دو طبقه و 600 مترمربع در حال احداث است که مقرر شده آبان ماهبه آموزش و پرورش تحویل داده شود.

تامین زمین ساخت مدرسه در شهرک خرم توسط شهرداری

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک افزود: آموزش و پرورش تعهد کرده در مدرسه خیرساز نسبت به احداث سالن ورزشی و زمین فوتبال اقدام کند.

اینانلو ادامه داد: ساخت مدرسه جدید در داخل مدرسه شهید اصغریان شهر خاکعلی هم در دستور کار قرار دارد و امسال کلنگ‌زنی آن صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: با توجه به بازپس‌گیری زمین ساخت مدرسه ابتدایی شهرک خرم از سوی شهرداری آبیک و تبدیل آن به فضای سبز و بوستان، مقرر شده از سوی شهرداری زمین دیگری در اختیار آموزش و پرورش داده شود.

این مسئول تصریح کرد: پس از اینکه زمین لازم از سوی شهرداری در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد و تعداد دانش‌آموزان در شهرک خرم به حدنصاب برسد، مدرسه جدید در این شهرک احداث می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک به مدارس تخریبی موجود در روستاهای این شهرستان اشاره کرد و افزود: مدارس روستاهای خطایان، دبیریان، دارالسرور، باقرآبادکرد، تازه‌آباد، قاضی‌کلایه، جزمه، مالی‌آباد، حلال‌آباد و زاغه تخریبی هستند که به دلیل عدم استقبال و ورود شوراها مبنی بر فعالیت و اجاره این مدارس، درب و پنجره این مدارس مورد سرقت قرار گرفته و سارقان در تلاش هستند با تخریب سقف مدارس نسبت به سرقت آهن‌های سقف اقدام کنند.

اینانلو مطرح کرد: از سوی وزارت‌خانه درباره تعیین تکلیف مدارس تخریبی بخشنامه‌ای اعلام نشده که با تحقق این مهم، در خصوص فروش و اجاره این مدارس اقدام لازم انجام می‌شود.

وی افزود: در شهر آبیک 6 مدرسه بالای 40 سال قدمت وجود دارد که فعلا بخشنامه‌ای برای بازسازی آنها صادر نشده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.