به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، مجید مومنی در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین افزود: مردم تنها در کمک مادی به نیازمندان در کنار کمیته امداد نیستند بلکه هر نیکوکاری می تواند از توانایی و هنری که دارد ، برای خدمت به محرومان استفاده کند.
وی اظهار داشت: نمای ظاهری کار کمیته امداد امام (ره) کمک اقتصادی و معیشتی است ولی حقیقت ماجرا این است که تا زمانی که فردی به لحاظ فرهنگی و دینی به شرایط شایسته ای نرسد، قادر به تغییر در زندگی خود نخواهد بود، به همین دلیل همه خدمات کمیته امداد با پیوست فرهنگی اجرا می شود
مومنی ادامه داد: کمیته امداد امام (ره) مسائل فرهنگی خانواده های تحت حمایت را محور خدمات خود قرار داده است چراکه موضوع فرهنگ و ارتقاء سطح فرهنگی ولینعمتان تحت حمایت بسیار مهم است از این رو همه خدمات کمیته امداد با پیوست فرهنگی اجرا می شود.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اظهار داشت: موضوع دیگری که در نگاه فرهنگی کمیته امداد امام (ره) مطرح است، جذب مشارکت های مردمی است؛ در این بخش هم نگاه این نهاد تنها دریافت وجوهات از مردم نیست بلکه در گام نخست به دنبال توسعه و ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری در جامعه است.
مومنی خاطرنشان کرد: نگاه کمیته امداد امام (ره) به مردم نگاه مادی نیست چراکه مردم سرمایه مادی نیستند بلکه سرمایه اجتماعی ما هستند که به واسطه تقویت سرمایه های اجتماعی می توان به دستاوردهای بزرگی رسید.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: در گذشته مردم در قالب های سنتی به نیازمندان کمک می کردند ولی امروز این شریاط تغییر کرده و نیکوکاران علاوه بر شیوه های رایج با استفاده از سامانه تلفن همراه # 028*8877* می توانند در طرح های مختلف کمیته امداد امام (ره) مشارکت کنند.

*** آمادگی برای ارتقای فرهنگی مددجویان کمیته امداد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین نیز از آمادگی این اداره کل برای همکاری با کمیته امداد به منظور ارتقای فرهنگی مددجویان خبرداد.
حجت الاسلام سید مهدی حسینی افزود: افراد تحت پوشش کمیته امداد می توانند با هماهنگی های صورت گرفته بین دو دستگاه از برنامه های فرهنگی و هنری این اداره کل بهره مند شوند.
6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.