علی فرخزاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیمارستان 22 بهمن تنها بیمارستان اعصاب و روان قزوین است که در کنار خط آهن قرار گرفته و با توجه به قدمت بیش از 95 سال و نامناسب بودن فضای آن برای یک محیط بیمارستانی باید هرچه زودتر به مکان مناسب تر انتقال یابد.
وی اضافه کرد: در کنار این موضوع ساختمان این بیمارستان در ملکیت شرکت راه آهن بوده و این شرکت چند سال است که خواستار تخلیه آن شده و حتی حکم قضایی برای تخلیه آن دریافت کرده است.
فرخزاد ادامه داد: با توجه به انتخاب قزوین به عنوان یکی از سه استان اجرا کننده طرح توسعه شهری مبتنی بر حمل و نقل(TOD) و مشخص شدن مکان اجرای آن در محله راه آهن قزوین، ساختمان این بیمارستان یکی از موانع اجرای طرح است.
وی گفت: در جلسه چاره اندیشی برای انتقال این بیمارستان پیشنهاد شد مبلغ 35 میلیارد ریال از محل اعتبارات بازآفرینی و مبلغی از اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی و اعتبارات تملک دارایی استان برای انتقال تخصیص یابد و همچنین از ظرفیت خیران در این زمینه استفاده شود.
فرخزاد خاطرنشان کرد: البته بخشی از ظرفیت بیمارستان 700 تختخوابی قزوین که از سال گذشته ساخت آن آغاز شده به بیماران اعصاب و روان اختصاص خواهد یافت اما تا زمان ساخت آن باید مکانی موقت جهت انتقال بیمارستان پیش بینی شود.
معاون استاندار افزود: با توجه به ضرورت تسریع در فرایند انتقال بیمارستان، ساختمان یکی از دانشگاه های استان برای انتقال پیش بینی شده است تا با اخذ مجوزهای لازم و آماده سازی ساختمان، نسبت به انتقال بیمارستان اقدام شود.
7388* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.