به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی در جشن گلریزان زندانیان جرائم غیر عمد که در شهرستان بویین زهرا برگزار شد، گفت: امیدواریم با نیت های انسان دوستانه خیران بتوانیم بدهی این زندانیان را از طریق کمک های نقدی، گذشت طلبکاران و پرداخت تسهیلات تامین کرده و موجبات آزادی آنها را فراهم کنیم.
رییس شورای مسئولان قضایی استان تاکید کرد: آسیب های اجتماعی در سطوح مختلف جامعه مشاهده می شود و امروز بسیاری از این آسیب ها خانواده زندانیان را تهدید می کند به همین خاطر باید به گونه ای عمل کنیم که زندان و حبس به عنوان آخرین مجازات باشد.
حجت الاسلام و المسلمین قدرتی تاکید کرد: ستاد مردمی دیه فرصت مناسبی برای نیت های خیرخواهانه خیران است و اگر کمک های آنها نبود قطعا نمی توانستیم سال گذشته موجبات آزادی 281 نفر را در استان فراهم نماییم.
این مسئول گفت: خیران واسطه های فیض الهی هستند و می توانند با اقدام خداپسندانه خود سنتی حسنه را در جامعه ثبت کنند.
وی افزود: مقدمات کار خیر در کشور مهیا است و همه باید کمک کنیم تا از این دست کار خیر که موجب گسترش مهر، محبت و نیکی در جامعه می شود، رواج داشته باشد.
قدرتی گفت: جشن های گلریزان که به منظور آزادی زندانیان جرائم غیر عمد برگزار می شود، فرصت مغتنمی است تا همه به نوعی از فیض و برکات این ماه مبارک بهرمند شویم.
رییس کل دادگستری استان قزوین بیان داشت: نیکوکاری، احسان، کمک و دست گیری از نیازمندان که امری فطری و غریزی در انسان است و در آیات قرآن کریم نیز به این موضوع فراوان اشاره شده است باید همراه با نیت الهی باشد تا اثرات دنیوی و اخروی به دنبال داشته باشد.
مقام ارشد قضایی استان اظهار داشت: باید به این باور برسیم که زندان همیشه جای مناسبی برای مجازات و اصلاح مجرم نیست بلکه جای کسانی است که از روی عمد مرتکب جرم شده و تکرار و تعدد جرم دارند و باید اجازه دهیم مرتکبین جرائم غیرعمد در کنار خانواده و جامعه اصلاح شوند.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.