به گزارش یکشنبه شب ایرنا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین،علی فرخزاد در همایش گرامیداشت روز ملی شوراها در آبیک افزود: این مهم با مشارکت شوراهای اسلامی روستاها محقق می شود.
وی همچنین گفت: با توجه به نام گذاری امسال 'رونق تولید' از سوی مقام معظم رهبری، هر کدام از مسئولین در جایگاه‌های دولتی،حاکمیتی و شوراها وظایف مهمی را برای تحقق این شهار برعهده دارند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به اقدامات دولت و مجلس برای بازنگری در خصوص برخی رویه های مرتبط با تولید، ادامه داد: تجدید نظر در فرایندها در دستور کار قرار دارد چرا که از گذشته رویه‌هایی وجود داشته که مبنای قانونی و منطقی ندارد و باید تغییر یابند.
وی افزود: در راستای رونق تولید، تلاش می کنیم برای متقاضیان و سرمایه‌گذاران عرصه تولید روان‌سازی و تسهیل را انجام دهیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: روستاها و شهرهای زیادی در قزوین وجود دارد که دارای فرد بیکار هستند که این موفقیت با تلاش نخبگان اقتصادی و بخش خصوصی محقق شده است.
وی اظهار کرد: با تشکیل اتاق فکر و روش‌های نوین و استفاده از ظرفیت‌های موجود اعم از صنعت، خدمات، کشاورزی و گردشگری می‌توان با هم‌افزایی در زمینه رونق تولید گام برداریم.
علی فرخ زاد تصریح کرد: با توجه به وارد شدن خسارت سنگین سیل به استان‌های مختلف و محدودیت‌های فروش نفت، در بودجه محدودیت‌هایی خواهیم داشت که لازم است خواسته‌ها و نیازها اولویت‌بندی شده و بر اساس ظرفیت‌ها اقدام لازم صورت گیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: سیل اخیر حدود 250 میلیارد تومان به اراضی کشاورزی، منازل مسکونی و واحدهای تولیدی آسیب وارد کرده است که از سوی مدیریت بحران کشور اگر بودجه‌ای ابلاغ شود مساعدت لازم صورت خواهد گرفت.
علی فرخزاد همچنین ورود برای فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف انرژی و سبک زندگی سالم را ضروری دانست و تصریح کرد: باید ازمصرف بی‌رویه انرژی در بخش‌های مختلف جلوگیری شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با گرامیداشت روز شوراها، ادامه داد: هیچ مدیری حق ندارد اعضای شورا را در پشت درب نگه دارد و این مهم به مسئولان مربوطه اعلام شده است با این حال نباید انتظار داشت شوراها در هر زمانی که به مدیران استانی مراجعه می‌کنند، پذیرش شوند چرا که ممکن است آنان در جلسه باشند.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به طرح در حال اجرای آبرسانی از سد طالقان به استان قزوین افزود: تمام تلاش مسئولان این است که نخست مردم آبیک نسبت به دیگر مردم شهرها و روستاهای استان قزوین از آب سد طالقان بهره‌مند شوند.

**
فرماندار آبیک نیز در این همایش گفت: شوراها می‌توانند با ترغیب مردم به مشارکت در انتخابات مجلس، نقش مهمی را در حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان ایفا کنند.
شهرام احمدپور با بیان این موضوع که نگاه مدیران ارشد به حوزه کارکرد شوراهای اسلامی نگاه ویژه است،تصریح کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا منتخبین مردم و تلاشگران عرصه جهاد و سازندگی هستند.
وی ادامه داد: شوراهای اسلامی به واسطه رای مستقیم مردم انتخاب و به صورت عامه مورد مقبولیت بوده و حلقه واصله بین مردم، مسئولین استان، شهرستان و بخش هستند.
این مسئول اظهار داشت: مردم سالاری دینی مورد تاکید در نظام جمهوری اسلامی در شوراها تبلور پیدا کرده است.
فرماندار آبیک از شوراهای اسلامی به عنوان بخشی از بازوهای اجرایی دولت یاد کرد و ادامه داد: طبق اصل 44 قانون اساسی بخش عمده ای از وظایف دولت برون سپاری شده است که انجام بخشی از این وظایف و برون سپاری به حوزه عملکرد شوراها باز می گردد.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.