به گزارش ایرنا علیرضا وارثی روز دوشنبه در نشست کمیته فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: همانطور که اعتیاد باعث نیمی از آسیب های اجتماعی است، وضعیت اقتصادی ضعیف، تورم، بیکاری و بسیاری از مشکلات دیگر نیز موجب شده تا مصرف مواد مخدر در جامعه افزایش یابد.
وی با اشاره به نقش تاثیر گذار کمیته فرهنگی و پیشگیری در آموزش و فرهنگ سازی در خصوص کاهش ابتلا به اعتیاد، اضافه کرد: اگر این کمیته بتواند نقش موثر خود را در آگاهی بخشی و فرهنگ سازی ایفا کند، به طور قطع بستر فرهنگی خوبی برای کاهش و کنترل این معضل بزرگ اجتماعی ایجاد خواهد شد.
وارثی، خانواده را حلقه مفقوده و فراموش شده جامعه در حوزه کاهش اعتیاد دانست و ادامه داد: جامعه روحانیت به خاطر حضور گسترده در جامعه و میان خانواده ها می تواند با آگاه سازی در این حوزه به نحو موثری راهگشا باشد.
وی گفت: در سال جاری تلاش می شود با اولویت دادن به امر آگاه سازی و تنوع بخشی به فعالیت ها به ویژه در مناطق حاشیه شهر و همچنین مدارس، زمینه های کنترل مصرف مواد مخدر فراهم شود.
وارثی با بیان اینکه در این راستا از ظرفیت های موجود در سازمان تبلیغات اسلامی به طور مطلوب استفاده خواهد شد، افزود: درحال حاضر 2 مرکز سرپناه شبانه برای مردان و یک مرکز برای زنان بهبود یافته از اعتیاد در قزوین راه اندازی شده تا از هرگونه مخاطرات و آسیب های اجتماعی در امان باشند.
وی گفت: برای پایداری این معتادان باید سایر دستگاه ها تنها به پذیرش بیماران در مراکز ترک اعتیاد بسنده نکرده و برای اشتغال آنها گام بردارند.
7388
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.