سرپرست اداره میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبیک از برگزاری جشنواره اقوام ایرانی در این شهرستان خبر داد و گفت: در این جشنواره صنعتگران بیش از هشت استان کشور حضور می‌یابند.

کبری کشاورزیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: جشنواره اقوام ایرانی با هدف معرفی رسم و رسوم استان‌های مختلف کشور به مردم، معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان آبیک و رونق صنعت و گردشگری در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: در این جشنواره که در قالب صنایع دستی، سوغات و تولیدات ایرانی برگزار می‌شود صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی از بیش از هشت استان کشور شامل استان‌های مازندران، یزد، اصفهان، اردبیل، آذربایجان شرقی، تهران، همدان و همچنین کاشان حضور می‌یابند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبیک ادامه داد: این جشنواره که از دوم اردیبهشت ماه تا 13 ارریبهشت در سالن بزرگ شهرداری واقع در میدان مادر برگزار می‌شود، از سه استان به معرفی آداب و رسوم استان‌ها پرداخته می‌شود که شامل گروه لرها، شمالی‌ها‌ و آذری‌ها می‌شود.

کشاورزیان اضافه کرد: در جشنواره اقوام ایرانی هفت غرفه صنایع دستی در اختیار صنعتگران شهرستان آبیک قرار داده می‌شود که شامل غرفه‌های چرم، گلیم، خراطی، سفال، منبت، رودوزی‌های سنتی، جواهر سنگی و گل‌های تزئینی است.

وی خاطرنشان کرد: غرفه‌بندی جشنواره اقوام ایرانی برای برپایی نمایشگاه صورت گرفته و از دوم اردیبهشت ماه پذیرای مردم شهرستان آبیک است.

این مسئول یادآور شد: جشنواره اقوام ایرانی و نمایشگاه صنایع دستی و سوغات از روز دوشنبه دوم اردیبهشت ماه هر روز از ساعت 16 تا 23 پذیرای بازدید علاقمندان است که این جشنواره و نمایشگاه تا 13 اردیبهشت ماه برپاست.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.