حامد مازندرانی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این خصوص گفت: این جشنواره با همکاری آموزش و پرورش استان با هدف حفظ محیط زیست از آلودگی های ناشی از سوزاندن پسماندهای الکترونیکی، از دوم تا دوازدهم اردیبهشت ماه در مدارس استان اجرا خواهد شد.
این مسئول افزود:در این مدت دانش آموزان می توانند موبایل های قدیمی و از کار افتاده منازل و اطرافیان خود را به مدرسه تحویل دهند و به پاس همکاری در حفظ محیط زیست در قرعه کشی این شرکت دانش بنیان حضور یابند.
وی با اشاره به اهمیت این کار در بازیافت بهینه و صحیح پسماندهای الکترونیکی گفت: یک مویایل قدیمی اگر درست مورد بازیافت قرار نگرفته و سوزانده یا دفن شود می تواند 600 هزار لیتر آب را با عنصر خطرناک کادمیوم آلوده کند.
این عضو هیات علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) یادآور شد: زباله های الکترونیکی اگرچه 2 درصد کل زباله ها را تشکیل می دهند اما 70 درصد آلودگی های مربوط به پسماندها از همین نوع زباله است.
وی با بیان اینکه پسماندهایی چون کاغذ، شیشه، بعضی از پلاستیک ها و لوازم الکترونیکی امکان بازیافت را دارند، افزود: شرکت رینو در 9 ماه گذشته بیش از 60 تن پسماند الکترونیکی را بازیافت کرده است.
مازندرانی زاده افزود: در حال حاضر بسیاری از کارگاه های غیر مجاز به منظور بازیافت پسماندهای الکترونیکی خود اقدام به سوزاندن پسماندها می کنند که نتیجه آن آلودگی محیط زیست است.
وی افزود: فناوری شرکت دانش بنیان رینو در بازیافت این زباله ها کاملا منطبق با اصول محیط زیست بوده و مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست و کمیته پسماند استانداری است.
7388* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.