عبدالمحمد زاهدی در بازدید از این تالاب گفته است: احیای تالاب الله‌آباد واقع در شهرستان آبیک در کاهش ریزگردها که خطرات آن علاوه بر قزوین، استان‌های تهران و البرز را نیز تهدید می‌کند موثر است.
وی افزوده است: تالابی که سال‌ها به دلیل خشکسالی به بیابان تبدیل‌شده بود به دلیل بارش‌های اخیر به مکانی خوش‌منظره تبدیل ‌شده است.
زاهدی به حضور پرندگان مهاجر در این تالاب اشاره کرد و افزود: منظره زیبایی که به‌واسطه حضور پرندگان مهاجر در این تالاب ایجاد شده، نشان می‌دهد که این تالاب زمانی مکان مهاجرت پرندگان بوده و باید از این ظرفیت اکوسیستمی به‌ درستی استفاده کرد.
وی به ‌صرفه‌جویی در مصارف آبی استان تاکید کرد و گفت: اگرچه در هفته‌های اخیر بارندگی‌های خوبی در سطح استان به وقوع پیوسته است، اما نباید مسئله صرفه‌جویی را فراموش کرد و همه دستگاه‌ها ملزم به ‌صرفه‌جویی مناسب از منابع آبی هستند.
استاندار قزوین در خصوص چراهای غیرمجاز شتر در این دشت نیز گفت: طبق قانون هرگونه چرای غیرمجاز در این دشت ممنوع بوده و با آن برخورد می‌شود و باید اقدامات مقتضی در این رابطه انجام شود.
مسئول ارشد اجرایی استان قزوین در خصوص ظرفیت‌های گردشگری این تالاب تصریح کرد: پس‌ از این بازدید موضوع حفاظت و بهره‌برداری مناسب از تالاب الله‌آباد موردتوجه ویژه‌ای قرار می‌گیرد و اکنون نمی‌توان با شتاب‌زدگی در خصوص آن تصمیم‌گیری کرد.
پایگاه خبری آرمانشهر قزوین به مسئولیت محمد حسین زرآبادی منتشر می شود.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.