به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علی قابل در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین با محکوم کردن اقدام آمریکا در توهین به ساحت نیروهای مومن و ارزشی سپاه پاسداران افزود: به نظر می رسد این مساله به ذات و روحیه ترامپ بر می گردد که قبلا هم سابقه زیادی در این قبیل اقدامات داشته و البته این کار بدون پاسخ نخواهد ماند.
وی اضافه کرد: آمریکایی ها البته با چنین کارهایی در حال آزمون ملت ها هستند و چنان که قبلا در نظر داشتند قدس را پایتخت اسراییل کنند امروز هم فکر می کنند چنین اقدامی بی جواب می ماند در حالی که ملت ایران اجازه نمی دهند به سپاه پاسداران که برخاسته از خودشان است چنین تعرضی شود.
حجت الاسلام قابل با بیان اینکه تروریست خواندن سپاه پاسداران به خاطر شکست های مختلفی بوده که دولت آمریکا در طول چهار دهه از سپاه پاسداران متحمل کرده است، گفت: آمریکا در دوران انقلاب به دنبال شکست کودتای نظامی خود با حمایت و برپا کردن غائله کردستان و ترکمن صحرا و چند شهر دیگر قصد تجزیه ایران را داشتن اما با مقاومت همین سپاه پاسداران توطئه هایشان ناکام ماند.
حجت الاسلام قابل با اشاره به الهام کشورهای منطقه از سپاه برای مقاومت در برابر استکبار، خاطرنشان کرد: بسیج بیست میلیونی از اقشار مختلف توسط همین سپاه سازماندهی شد و نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورهای منطقه از جنله لبنان، عراق، یمن و بسیاری دیگر از کشورها از آن الگوگیری شد.
وی اظهار داشت: اسارت سربازان آمریکایی در خلیج فارس توسط پاسداران، خنثی شدن توطئه ربودن هواپیماهای ایرانی، موفقیت های سپاه در مقابله با جنگ نرم امریکا که با تجهیزات و سرمایه گذاری فراوان جوانان ایرانی را هدف گرفته، تجهیز کشور به موشک های نقطه زن، شکست امریکا و استکبار جهانی در جنگ نیابتی داعش که توسط پاسداران اتفاق افتاد همه و همه از مواردی هستند که باعث شده آمریکا اینچنین از سپاه پاسداران کینه گرفته و آن را در گروه تروریستی معرفی کند.
امام جمعه موقت قزوین یادآور شد: آمریکا باید بداند پاسداران امنیت ایران فقط سپاه نیست، بلکه ارتش و نیروی انتظامی هم سپاهی هستند و همه آنها مقابل استکبار خواهند ایستاد.
امام جمعه موقت قزوین در بخش دیگری از خطبه های خود با اشاره به سیلاب های اخیر گفت: 2 حقیقت در این حوادث بر ما روشن شد یکی آن که بخش عمده ای از این حوادث ناشی از بد عمل کردن برخی از مدیران بود و تمام این اقدامات برای کنترل و مدیریت بحران می توانست پیش از بروز چنین اتفاقاتی انجام شود.
حجت الاسلام قابل ادامه داد: حقیقت دوم از این اتفاق تلخ، وحدت و همدلی و مشارکت و کمک های نقدی و غیرنقدی مردمی بود که با وجود معیشت سخت این روزها، جلوه های زیبایی از همبستگی و ایثار و نوع دوستی را آفرید.
وی اظهار داشت: سیلاب خسارت زیادی برای مردم برخی استان های کشور وارد ساخت و بعد از این هم احتمال خسارات بیشتر برای ساکنان منازل سیل زده وجود دارد از این رو از مردم نوع دوست استان دعوت می شود به کمک های خود به حادثه دیدگان ادامه دهند.
وی همچنین با تسلیت به مناسبت دومین سالگرد ارتحال آیت الله باریک بین نماینده سابق ولی فقیه در استان و امام جمعه فقید قزوین گفت: ایشان در عمر هشتاد و اندی ساله خود نمونه ای از انسانی با تقوا، وارسته، زهد منش و ساده زیستی بودند که در عرصه های انقلاب و دفاع مقدس نقش آفرینی و حتی فرزندشان را در این راه تقدیم نظام کردند.
وی همچنین سالروز شهادت مرتضی آوینی و صیاد شیرازی را گرامی داشت و افزود: این 2 شهید بزرگوار هم از جنس لشکر سپاهیان و پاسداران ایران بودند و برای ملت مومن ایران مایه افتخار هستند.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.