جواد حق لطفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: با توجه به اینکه قزوین در طول سال های گذشته جزو سه استان پرتردد کشور قرار داشته از این رو حفظ و ارتقای مسایل ایمنی به منظور کاهش تلفات و تصادفات جاده ای در دستور کار جدی این اداره کل قرار داشته است.
وی با اشاره به اینکه براساس برآورد بودجه ای، اصلاح هندسی و رفع نقاط پرتصادف جاده ای این استان به 300 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، تصریح کرد: بر همین مبنا رفع 12 نقطه پرسانحه در اولویت شماره یک قرار داده شده و عملیات اجرایی در تقاطع شامی شاپ تاکستان نیز در همین زمینه آغاز شده و تا پایان شهریورماه سال آینده نیز به طول می انجامد.
حق لطفی اضافه کرد: اداره کل راهداری برای ایمن سازی نقاط یاد شده اقدام به آشکارسازی نقاط پرتصادف این استان کرده که این کار با نصب چراغ های چشمک زن و چشم گربه ای، خط کشی، نصب گاردریل و علایم هشدار دهنده با رنگ فسفری تحقق یافته است.
این مسئول راهداری یادآور شد: براساس آمارهای موجود، 75 درصد علت تصادفات جاده ای استان مربوط به خطای انسانی، 10 درصد وسیله نقلیه و 15 درصد نیز عامل راه است.
معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای قزوین هزینه نگهداری از راه های اصلی و فرعی استان را سالانه 5 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: 2 تا 6 درصد هزینه ساخت راه ها باید سالانه صرف نگهداری از آن شود.
حق لطفی افزود: به منظور ارتقای ایمنی هر چه بیشتر راه ها، هم اکنون 60 دوربین در سطح جاده های اصلی استان فعال بوده که عملیات ثبت سرعت و تخلفات جاده ای را به ثبت می رسانند.
8054/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.