به گزارش ایرنا، علیرضا خزائلی روز دوشنبه در نشست خبری ستاد خدمات سفر استان که در سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد، افزود: این مراکز اقامتی برای استقبال از مهمانان نوروزی تا 40 درصد تخفیف در نظر گرفته اند.
وی ادامه داد: بازدید از تمامی مراکز تاریخی استان به غیر از موزه ها برای مسافران رایگان بوده و در این مدت نیز توزیع نقشه های راهنما و اقلام گردشگری از سوی کارگروه خدمات سفر انجام خواهد شد.
این مسئول فرهنگی با اشاره به اینکه از مجموع یک هزار و 600 اثر ثبت شده ملی این استان حدود 50 اثر مورد بازدید علاقه مندان در نوروز قرار می گیرد، تصریح کرد: 120 راهنمای گردشگری برای راهنمایی و هدایت مسافران نوروزی در قزوین به کار گرفته شده اند تا مسافران با فراغی آسوده به بازدید از اماکن مختلف بپردازند.
خزائلی خاطرنشان کرد: 60 سایت تاریخی به همراه مراکز اطلاع رسانی برای معرفی بناهای تاریخی استان به گردشگران در نظر گرفته شده اند و امیدواریم قزوین با این اقدامات از معبر استانی به مقصد گردشگری تبدیل شود.
وی محوریت گردشگری در قزوین را مسجد جامع عتیق، دولتخانه صفوی، سرای سعدالسلطنه و بازار قزوین دانست و گفت: برای راحتی گردشگران، استفاده از دوچرخه در طرح هم رکاب برنامه ریزی شده و همچنین ایاب و ذهاب مسافران با اتوبوس های رایگان با مشارکت شهرداری برای بازدید از مراکز و اماکن تاریخی شهر قزوین و بوستان فدک در نظر گرفته شده است.
خزائلی ادامه داد: توزیع نقشه و بروشورهای راهنمای گردشگران در مبادی ورودی شهرهای استان به همراه برگزاری مسابقه ملی عکس و فیلم از جمله برنامه های تدارک دیده برای مسافران نوروزی استان خواهد بود.
وی با اشاره به شرایط بد اقتصادی و کاهش سفرهای برون شهری،گفت: این مساله می تواند فرصت مغتنمی برای استان جهت معرفی آثار و بناهای تاریخی به مسافران سایر استان های کشور باشد.
این مسئول به برپایی بازارچه های صنایع دستی در سطح استان اشاره کرد و افزود: ارایه محصولات و صنایع دستی استان به مسافران در چنین مکان هایی می تواند منجر به معرفی توانمندی ها و آثار استان به سایر نقاط کشور شود.
8054* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.