حسن پسندیده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باید ضمن حفظ فضای سبز موجود اقدامات موثری توسط همه افراد و بخشهای خصوصی و دستگاه های دولتی برای توسعه فضای سبز و جلوگیری از قطع درختان و ممانعت از تغییر کاربری باغ ها اجرایی شود.
وی با اشاره به 15 اسفند روز درختکاری افزود:اهتمام مردم و مسئولان به این موضوع در روز جاری به فضای استان قزوین که با انبوه کارخانجات صنعتی رو به رو است، حیات و جانی دوباره بخشید.
پسندیده اضافه کرد: مالکان واحد‌های تولیدی و صنعتی به موجب قانون مکلف هستند حداقل 10 درصد از مساحت واحد خود را به فضای سبز مناسب اختصاص دهند.
وی اضافه کرد: فضای سبز در شهرک های صنعتی در کنار سایر عوامل و الزامات کنترل آلاینده های آب، خاک و هوا مورد توجه و تاکید قرار دارد.
پسندیده ادامه داد: با توجه به رشد و توسعه صنعتی و شهری، حفظ و گسترش فضای سبز بسیار ضروری است چون وجود فضای سبز علاوه بر جذب آلاینده های محیطی و دی اکسید کربن موجب انتشار اکسیژن در محیط و تلطیف آب و هوا می شود.
این مسئول با بیان اینکه درختکاری نشانه آغاز حیات دوباره و مظهر پاکی و آرامش و نشاط جامعه است، اظهار داشت: وجود درختان و فضای سبز در محیط زندگی انسانها بسیار با ارزش است و به زیبا سازی و زیباشناختی محیط بسیار کمک می کند.
پسندیده تاکید کرد: با توجه به محدودیت منابع آب در استان استفاده از پساب سیستم های تصفیه فاضلاب شهری و صنعتی گام موثری برای تامین آب مورد نیاز برای فضای سبز است که جایگزین آب شرب و سایر مصارف می شود.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین با اشاره به باغ های سنتی قزوین، خاطرنشان کرد: وجود این باغها در حفظ وضعیت اقلیمی و آب و هوایی و تلطیف هوای محیط شهر اثر بخش بوده و با حیات اجتماعی گره خورده است.
پسندیده یادآور شد: باید با کاشتن یک نهال کوچک توسط هر فرد و حفاظت از محیط زیست و فضای سبز،محیطی شاداب و مفرح را برای شهروندان فراهم کرده و امانتدار خوب برای نسل های آینده باشیم.
9925* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.