رئیس هیأت مدیره انجمن زنان مدیر کارآفرین گفت: در این شرایط سخت و ‌بحرانی زنان نیز مانند مردان باید با دقت، مطالعه و‌ مشاوره‌های تخصصی پا به هرنوع میدان اقتصادی بگذارند.

فخرالسادات محتشمی‌پور در حاشیه چهاردهمین همایش زنان کارآفرین، زندگی و کار در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: شناخت الگوهای مدیریت زندگی و کار زنان کارآفرین و شناخت چالش‌های زندگی آنان و ارتقای سطح دانش و نگرش و مهارت زنان نوکارآفرین در زمینه سازگاری زندگی و کار از اهداف اصلی برگزاری این همایش است.

وی افزود: بررسی نقش خانواده در عملکرد زنان کارآفرین و ترویج و توسعه پژوهش‌های تجربه‌محور در زمینه زندگی و کار زنان کارآفرین و توسعه تعامل زنان کارآفرین با مراکز علمی و پژوهشی، سیاستگذاران و نهادهای مدنی در سازگاری زندگی و کار را از دیگر اهداف همایش زندگی و کار است.

رئیس هیأت‌مدیره انجمن زنان مدیر کارآفرین ادامه داد: انجمن زنان کارآفرین به دنبال برگزاری ۱۳ همایش موفق، چهاردهمین همایش خود را با عنوان زنان کارآفرین؛ زندگی و کار با همکاری استانداری، شورای‌شهر و ‌شهرداری قزوین و دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار کرده است.

محتشمی‌پور اضافه کرد: معرفی الگوهای کارآفرین در حوزه‌های تخصصی و ارائه تجارب کارآفرینانه زنان در این همایش موثر بوده به‌ ویژه اینکه در زیست بوم‌محلی که امکان هم‌ذات پنداری نیز وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: به‌طور طبیعی در این شرایط سخت و ‌بحرانی زنان نیز مانند مردان باید با دقت، مطالعه و‌ مشاوره‌های تخصصی پا به هر نوع میدان اقتصادی بگذارند و ‌البته کارآفرینان با ویژگی‌های ذاتی و‌ مهارت‌های اکتسابی در انتخاب حوزه کاری و‌ مدیریت اقتصادی از موفقیت‌های بیشتری برخوردار خواهند شد.

این فعال حقوق زنان بیان کرد: متاسفانه به‌دلیل عدم درک و‌شناخت درست از کارآفرینی، بُعد اقتصادی کارآفرینی مورد توجه بیشتری است در حالی‌که کارآفرینی مقوله‌ای اجتماعی-اقتصادی بوده و تاثیرگذاری زنان کارآفرین در هر دو‌ حوزه قابل مطالعه است.

محتشمی‌پور ادامه داد: سال 92 همایشی با عنوان «خانواده و تعادل با کار» با حضور مادران صاحب کسب و کار و کارآفرین برگزار شد و مطرح شد که چه چالش‌هایی داشتند؛ چه موفقیت‌هایی کسب کرده‌اند و چه راهکارهایی به آنها کمک کرد بر مشکلات غلبه کنند.

وی اضافه کرد: جلسه دیگری با حضور همسران بانوان صاحب کسب و کار و کارآفرین برگزار شد در این جلسه همسران زنان کارآفرین  از پذیرش مسئولیت خانه هنگام نبود همسران‌شان گفتند و اینکه از نظر اقتصادی زنان چگونه کارگاه هایشان را مدیریت کرده‌ و چالش‌های پیش آمده  را رفع کردند.

محتشمی‌پور بیان کرد: سومین جلسه هم با حضور فرزندان بانوان کارآفرین برگزار شد و با آنها در زمینه محدودیت‌ها، فرصت‌ها و مشکلاتاین حرفه  بحث و تبادل‌نظر شد که  هر کدام نظرات خود را گفتند. برخی سازگاری با کار مادرشان پیدا کرده بودند و برخی نیز گفتند اولویت اول مادر آنها کار بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.