علی صفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کمربندی نسیم شمال در دوره اول شورای شهر در سال 80 با رویکرد عبور کامیون های ترانزیتی از ضلع جنوبی شهر و با نگاه حداقلی در جهت جلوگیری از تخریب باغستان سنتی قزوین در مسیر ارتباطی موجود آن زمان که به جاده گاز معروف بود، مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه از همان سال تاکنون متاسفانه هیچ اقدام اساسی که برای این مسیر باید صورت می گرفت انجام نشد،اظهار داشت: اقدامات صورت گرفته در این جاده جزیی و محدود به انجام لکه گیری آسفالت بوده است.
صفری اضافه کرد: جاده ارتباطی معروف به نسیم شمال اگرچه خارج از طرح جامع شهری بوده و براساس مقررات موجود رسیدگی به آن در حوزه اداره کل راه و شهرسازی قرار دارد اما شهرداری قزوین عزم جدی را برای ترمیم و اصلاح آن در نظر گرفته و بر همین اساس در ردیف پروژه های اولویت دار سال 98 قرار داده است.
مدیریت عالی شهر قزوین، مشکل اساسی در محور یاد شده را زیرسازی نامناسب آن دانست و تصریح کرد: با توجه به نیاز مبرم آسفالت این جاده با انجام زیرسازی های مناسب، در وهله نخست باید ترافیک موجود را به مسیر دیگری منتقل کرده و سپس اقدام به انجام عملیات بازسازی آن کنیم.
به گفته وی، با توجه به بهره برداری از پل امام رضا (ع) تا پایان امسال، روند انجام عملیات بهسازی این مسیر تسهیل خواهد شد.
صفری در ادامه با بیان اینکه وجود باغات سنتی محدودیتی را برای تعریض این جاده ایجاد خواهد کرد، گفت: هیچ برنامه ای برای تعریض این مسیر وجود ندارد و کار زیرسازی و اصلاح جاده با وضعیت موجود به انجام می رسد.
شهردار قزوین در پایان یادآور شد: مجموعه مدیریت شهری قزوین بنا دارد بدون هیچ گونه تخریب و تعریضی و با بهترین طراحی ممکن مورد بهره برداری نهایی قرار دهد.
طی سال جاری جمع زیادی از شهروندان قزوینی و مسافران از دستگاه های ذیربط خواهان بهسازی و آسفالت جاده نسیم شمال شده بودند.
8054*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.