نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: توسعه اراضی بیابانی در استان قزوین نگران کننده است و برای جلوگیری از گسترش آن و نیز رفع آلودگی کارخانه سیمان باید اقدام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، داود محمدی امروز پنجشنبه در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان که با حضور معاون رئیس جمهور در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: مهار آب از سرشاخه‌های شاهرود به ظرفیت ۸۸۰ میلیون مترمکعب از کارهای مهمی است که باید در استان پیگیری و عملیاتی شود که مطالعات فاز اول آن انجام شده ولی بسیار کند پیش می رود که از معاون رئیس جمهور انتظار مساعدت داریم.

وی افزود: از محدوده جنوب شهرستان آبیک به سمت بوئین‌زهرا شاهد بیابانی شدن اراضی به وسعت ۱۰۰ هزار هکتار هستیم و باید از توسعه آن جلوگیری شود در غیر این صورت برای تهران و البرز هم مشکل ساز می شود.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس یادآورشد: در استان دو ایستگاه سنجش آلودگی هوا داریم که کم است و باید شهرستان‌ها هم به این دستگاه‌ها مجهز شوند و امروز به‌دلیل مشکلات آب باید به قنوات و چشمه‌سارها توجه بیشتری کرده و آنها را احیا کنیم زیرا در این شرایط منبع آبی خوبی بشمار می‌رود.

محمدی یادآورشد: با تامین اعتبار برای لایروبی قنوات باید اقدام شود و درباره تصفیه خانه شهر صنعتی البرز هم باید اذعان کرد که این ظرفیت پاسخگوی حجم فاضلاب ورودی نیست.

وی اضافه کرد: برای توسعه بوستان باراجین هم نیازمند کمک ومساعدت هستیم و برای رفع آلودگی سیمان آبیک که نگران کننده است امیدواریم دستور لازم صادر شود.

نماینده قزوین در مجلس تصریح کرد: قرار بود ۵۰ درصد اعتبارات آلایندگی کارخانه سیمان به قزوین داده شود که اجرایی نشده و امیدواریم آخرین وضعیت آلایندگی کارخانه سیمان آبیک بزودی مشخص و تعیین تکلیف شود.

وی بیان کرد: جاده قزوین به الموت و تنکابن که مسیر این استان به مازندران را به نصف کاهش می‌دهد در محدوده استان می‌تواند پیوست محیط زیست آن آماده شود و جاده رحیم‌آباد به کلاچای هم امیدواریم به ادامه کار منجر شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.