به گزارش ایرنا، علی فرخزاد روز پنجشنبه در نشست خبری مدیران عمرانی و زیربنایی استان که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود:در سایه توزیع عادلانه اعتبارات عمرانی امروز شاهد توسعه مطلوب تمامی مناطق روستایی و شهری در سطح استان بعد از انقلاب اسلامی هستیم به گونه ای که بسیاری از محرومیت ها و کمبودهای مناطق مختلف استان طی این 40 سال مرتفع شده است.
وی گفت:طی 40 سال از انقلاب اسلامی اقدامات بسیار ارزشمندی در حوزه های مختلف خدمات رسانی انجام شده که بررسی همه آنها نیازمند مقایسه درصد رشد جمعیت نسبت به طرح های اجرا شده است.
فرخزاد ادامه داد: پیش از انقلاب به دلیل فقدان نیروی متخصص در حوزه های عمرانی به نیروهای متخصص خارجی وابستگی شدیدی وجود داشت اما امروزه طراحان و مجریان متخصص در همه استان های کشور حضور دارند.
این مسئول گفت: انقلاب اسلامی در حوزه بهداشت دستاوردهای بسیار زیادی داشته است به گونه ای که تنها در شاخص امید به زندگی از 56 سال پیش از انقلاب به 76 سال در حال حاضر دست یافته ایم.
فرخزاد در ادامه به وجود 137 کیلومتر آزادراه پیش از انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: این میزان آزادراه امروز به 2 هزار و 400 کیلومتر رسیده و در بخش بزرگراهی نیز 32 برابر رشد داشته ایم.
وی اضافه کرد : طی این 40 سال خطوط ریلی کشور از چهار هزار و 300 کیلومتر به 11 هزار و 400 کیلومتر افزایش یافته که بخش قابل توجهی از آن مربوط به راه آهن قزوین - رشت و نیز 2 خطه شدن خط آهن قزوین - تهران و قزوین - زنجان بوده است.
این مسئول گفت: تمامی روستاهای بالای 25 خانوار استان از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند در حالی که پیش از انقلاب بسیاری از شهرها و روستاهای بزرگ استان و کشور از این نعمت محروم بودند.
6101*8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.