به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین افشین پیرنون روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: سه آزادراه قزوین – کرج،قزوین – زنجان و قزوین – رشت بیشترین بار تردد خودروها را در ماه گذشته داشته اند که نشانگر اهمیت و کارکرد فراملی این آزادراه ها است.
وی با بیان اینکه 12 درصد از تردد استان قزوین در ماه گذشته به خودروهای سنگین اختصاص یافته است، افزود: از مجموع کل تردد شمارش شده استان ، 2 میلیون و 446 هزار و 203 تردد سهم وسایل نقلیه سنگین بوده و محور ساوه – بوئین زهرا با 108 هزار و 732 وسیله معادل 52 درصد نقش عمده و حساسی در جابجایی کالا به خود اختصاص داده است.
پیرنون افزود: با هدف کاهش زمان سفر و صرفه جویی در مصرف سوخت در راستای حفظ حقوق شهروندی، با تلاشهای به عمل آمده و حضور مداوم عوامل راهداری برای تامین سطح سرویس مناسب در طول راههای استان متوسط سرعت تردد در آزاد راهها 84 کیلومتر در ساعت حفظ شده است که با توجه به حجم و جنس تردد در استان سرعت مناسبی به شمار می رود.
وی با بیان اینکه تمامی تردد شمارهای نصب شده قابلیت شناسایی تخلفات فاصله و سرعت استاندارد را دارند، افزود: متاسفانه علیرغم تاکیدات مستمر تنها در ماه گذشته 25 درصد وسایل نقلیه عبوری، فاصله طولی مجاز بین دو خودرو را رعایت نکرده اند که این امر مطابق با آمارها یکی از دلایل اصلی وقوع حوادث رانندگی بوده است.
پیرنون در همین راستا از تمامی رانندگان درخواست کرد با رعایت قوانین و مقررات راهنمائی و رانندگی به ویژه سرعت و فواصل طولی و عرضی مطمئنه از وقوع حوادث جبران ناپذیر رانندگی پیش گیری کنند.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.