به گزارش ایرنا به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی بعدازظهر سه شنبه در جمع اساتید و طلاب حوزه علمیه ابهر با اشاره به درگذشت عالم بزرگوار آیت الله هاشمی‌شاهرودی اظهار کرد: این شخصیت بزرگوار و فرهیخته برادر سه شهید بود که توسط رژیم بعثی به شهادت رسیدند و حتی پیکر این شهدا گمنام باقی ماند.
وی با بیان اینکه مرحوم شاهرودی برکات زیادی برای انقلاب اسلامی داشت، افزود: ایشان واسطه فیضی بین حوزه‌های علمیه نجف و ایران، بین مقاومت اسلامی و ایران و حتی حلقه اتصال بین گروه‌های مقاومت در عراق بودند.
امام جمعه قزوین در ادامه با بیان اینکه دشمن در فتنه 88 به دنبال شروع براندازی انقلاب‌ها از ایران بود، ابراز کرد: دشمن دچار غفلت شده بود که مردم ما بابصیرت و حمایت از ولایت و رهبری بسیار سریع به میدان آمدند و تحت ولایت رهبری آتش فتنه خاموش شد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اذعان کرد: پس از حماسه سازی 9 دی، دشمنان انقلاب فتنه‌گری را تعطیل نکردند، زیرا هدف آنها براندازی ام القرای جهان اسلام یعنی ایران است، اگر ایران نابود می‌شد امروز یمن، عراق، سوریه و فلسطین وجود نداشت.
وی با بیان اینکه تمسک به ولایت و رهبری عامل نجات ایران از فتنه شد، بیان کرد: محبت مردم ایران به اهل بیت(ع)، اربعین حسینی، عاشورا و تاسوعا جزو نعمت های ملت ایران است و دشمنان از آن بی نصیب هستند.
آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: خداوند در قرآن کریم دوجامعه منافقین و مومنین را ترسیم کرده است، منافقین پشتیبان و یاور هم نیستند و امر به بدی و زشتی می‌کنند و مانند چوب‌های خشکی هستند که آنها را به گوشه‌ای تکیه داده‌اند و وجه اشتراک آنها سوختن در آتش جهنم است.
امام جمعه قزوین بیان کرد: خداوند مومنان را یاور، همراه و همدل و دلسوز یکدیگر معرفی می‌کند و امر به خوبی و نیکی می‌کنند و نسبت به یکدیگر هم افزایی دارند و نسبت به سرنوشت هم بی‌تفاوت نیستند.
وی اضافه کرد: ولی امر مسلمین که جایگاه ولایت بر مومنان را دارد در سطحی بالاتر از دوستی، رأفت، عطوفت و مهربانی نسبت به مومنان برخوردار است و این معنای ولایت است، پیامبر(ص) و ائمه(ع) از بالاترین سطح دوستی نسبت به مردم برخوردار بودند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ابراز کرد: رهبری در چندین سخنرانی خود بیان کردند که نمازجمعه قرارگاه فرهنگی و ایمانی است و امام جمعه به عنوان فرمانده این قرارگاه مردم را نسبت به ولایت و اتفاقات رخ داده در جامعه آگاه و بصیر می‌کند.
آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: ولایت پیامبر گرامی اسلامی(ص)، ائمه(ع) و رهبران جامعه دینی در طول ولایت خدا قرار دارد و باید به ولایت خدای متعال وصل شده و تبدیل به توحید شود، پیامبر، ائمه و رهبری مجری ولایت خدای متعال بر زمین هستند.
وی عنوان کرد: پایبندی به ولایت فقیه عامل انسجام ملت ایران است و تفاوت ما با ملت‌های دیگر در همین نکته است؛ ما امروز در نقطه‌ای قرار گرفته‌ایم که خدای متعال زمینه سازی ظهور حضرت حجت(عج) را برعهده این ملت قرار داده است.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: بشارت‌های زیادی در روایت از زمان و شرایط ظهور حضرت صاحب(عج) وجود دارد، اما ما اجازه نداریم زمانی برای ظهور تعیین کنیم و نباید روی شخص خاصی تکیه کنیم.
وی گفت: ما یک تفاوت اساسی با دیگر مجامع بین المللی دنیا داریم، ما مجوز علم و دانش را از خدای متعال گرفته ایم، پروردگار عالم در اولین آیه ای که در جامعه ای که فقط 17 نفر در عربستان سواد داشتند، نازل کرد، درباره علم و دانش سخن گفت.
آیت‌الله عابدینی اذعان کرد: ما باید به گونه ای درس بخوانیم و سراغ علم و دانش برویم که نیت ما یاد خدای متعال باشد و باهدف خیرخواهی نسبت به مردم و رفع خلاء دینی جامعه به سراغ علم آموزی برویم.
وی ابراز کرد: اگر طلبه ای با نیت رفع مشکلات جامعه و نجات مردم از ظلمت، جهل و گمراهی به سراغ تحصیل برود، خدای متعال پشتیبان معنوی و مادی او خواهد بود.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: اگر کسی در دنیا به دنبال حسنه و خیر باشد خدای متعال در قرآن کریم وعده فرموده که آن را به 10 برابر تبدیل می‌کند، علم و دانش نیز جزو همین حسنه و خیر است.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.