به گزارش ایرنا، داوود محمدی روز شنبه در جریان بازدید از روستاهای بخش بشاریات شهرستان آبیک و در جمع اهالی روستائیان افزود: روستاها کانون تولید هستند و اگر شاهد رونق کسب و کارهای اقتصادی در این مناطق باشیم، این موضوع آثار و برکات زیادی برای کشور به همراه خواهد داشت.
نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: روستاهای استان از جمله در شهرستان آبیک و بخش بشاریات از ظرفیت های اقتصادی متنوع و زیادی برخوردار هستند که باید مدیران به اهالی برای فعال سازی این ظرفیت ها کمک کنند.
وی در ادامه با اشاره به مشکلات بعضی روستاهای قزوین در زمینه آب شرب، اظهار داشت: با بهره برداری از طرح در دست اجرای انتقال آب سد طالقان مشکلات روستاهای استان از جمله در شهرستان آبیک در زمینه تامین آب شرب مرتفع خواهد شد.
محمدی یادآور شد: برای اجرای طرح انتقال آب سد طالقان به قزوین که 14 شهر و نزدیک به 200 روستا از مزایای آن بهره مند می شوند، یک هزار میلیارد تومان اعتبار صرف می شود.
نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ابتدا قرار بود 10 درصد از منابع مالی این طرح توسط دولت تامین شود، اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده در مجلس موفق شدیم دولت را مجاب کنیم تا 70 درصد اعتبارات این طرح را تامین کند.
وی ادامه داد: برای تامین 30 درصد از اعتبارات طرح انتقال آب سد طالقان به قزوین مذاکرات خوبی با بخش خصوصی صورت گرفته است.
محمدی با بیان اینکه مسئولان همه انرژی خود را برای خدمت به مردم به کار گرفته اند، اظهار داشت: با این حال حجم بالای نیازها و منابع مالی محدود اجازه نمی دهد که همه مطالبات مردم از دستگاه ها در فاصله زمانی کوتاه جامه عمل پوشانده شود.
وی اظهار داشت: با وجود منابع محدود دولت، خدمات رسانی به روستاها قابل توجه است و این مساله را می توان با مقایسه چهره امروز این مناطق با چندین سال قبل مقایسه کرد.
محمدی در ادامه از روستائیان درخواست کرد تا از تسهیلات ارزان قیمت دولت در حوزه اشتغالزایی روستایی استفاده کنند و از این فرصت برای رونق روستای خود بهره ببرند.
نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: تشکل های تعاونی در روستاها نیز به همت اهالی باید گسترش یابد چرا که می تواند منجر به بهبود وضع اقتصادی این مناطق شود.
محمدی همچنین با اشاره به کمک های بلاعوض دولت در زمینه اجرای روش های آبیاری نوین، از روستاییان خواست از این فرصت استفاده کرده و در این خصوص مشارکت داشته باشند.
وی اظهار داشت: با توجه به کمبود منابع آبی اجرای این طرح ها در بخش کشاورزی ضروری است و آینده شغلی کشاورزان را تامین می کند.
در جریان سفر محمدی به روستاهای بخش بشاریات، روستائیان درخواست های خود را با نماینده خود در مجلس در میان گذاشتند.
بخش بشاریات به مرکزیت خاکعلی از توابع شهرستان آبیک است.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.