میثم حصاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کارگاه ها توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین و با همکاری مرکز استعدادهای درخشان برگزار می شود.
وی اظهار داشت: قزوین به همراه استان های سمنان و تهران پایلوت برگزاری کارگاه های صنایع دستی در مدارس استعدادهای درخشان شده است.
معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین گفت: برگزاری این کارگاه ها با هدف معرفی و آشنایی دانش آموزان تیزهوش با صنایع دستی و افزایش نشاط در میان آنهاست.
حصاری اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در قالب عقد یک تفاهم نامه با مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان به دنبال آموزش صنایع دستی به دانش آموزان و دانش پژوهان تیزهوش که استعداد خوبی برای فراگیری هنرهای دستی دارند، است.
وی خاطرنشان کرد: آموزش یکی از راه های مهم حفظ صنایع دستی که معرف فرهنگ و هنر اصیل ایرانی است به شمار می رود و برگزاری چنین کارگاه هایی می تواند در تحقق این مهم بسیار مهم باشد.
آینه کاری، گره چینی، جاجیم، مسگری، بافتنی های سنتی، سرمه دوزی، پن بافی، پاپیه ماشه و موج بافی از هنرهای دستی قزوین به شمار می روند.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.